W pracowni prowadzone są zajęcia z dziedziny architektury i urbanistyki. Metoda prowadzenia projektów uwzględnia w pełni fakt stopniowego zdobywania przez osoby studiujące kolejnych umiejętności i kompetencji teoretycznych. Dlatego tematy projektowe dobierane są adekwatnie do roku i semestru studiów.
Celem zajęć jest kształtowanie i doskonalenie umiejętności projektowania rozumianego jako procesu analizowania, gromadzenia, łączenia i rozwiązywania wielowątkowych aspektów technicznych, funkcjonalnych, kontekstowych, historycznych, społecznych oraz estetycznych. Zajęcia mają zatem charakter miksu wykładów, prezentacji, dyskusji oraz korekt i przeglądów projektowych kolejnych etapów prac.
Skupiamy się na holistycznym podejściu do projektowania architektonicznego i urbanistycznego. Uwzględniamy pracę w różnych kontekstach przestrzennych, kulturowych i środowiskowych, ze szczególnym uwzględnieniem zmian klimatycznych i wypływających z nich zmian w sposobach projektowania i kształtowania naszego otoczenia. Dbamy o aktualność i nowoczesność metod warsztatowych jakimi się posługujemy. Dopuszczamy eksperyment, tworzenie modeli teoretycznych, projektowanie krytyczne. Zależy nam na uruchomieniu twórczych ścieżek myślenia i wyobraźni osób studiujących aby rozwijać gotowość do podejmowania w projektowaniu wyzwań jakie stawia przed architektami i urbanistami współczesny dynamicznie zmieniający się świat.
W pracowni prowadzone są następujące zajęcia:
1. Projektowanie obiektów rekreacyjnych
2. Projektowanie obiektów użyteczności publicznej
3. Projektowania urbanistyczne
4. Projektowanie architektoniczne
5. Projektowanie zintegrowane
6. Na obydwu stopniach prowadzone są seminaria i dyplomy.
Tomasz Bekas – fragment pracy magisterskiej dyplomowej „Przestrzeń pamięci – pamięć przestrzeni. Miejsce pamięci w byłym niemieckim nazistowskim obozie koncentracyjnym i zagłady Gross-Rosen w Rogoźnicy”. /Nagroda im. Zbyszka Zawistowskiego „Dyplom Roku” – edycja 2022/Piotr Banaszek i Agnieszka Grzemska – Masterplan Grunwald – projekt urbanistyczny w rejonie ulic Grunwaldzkiej, Matejki i Ułańskiej, Poznań. /1 nagroda w konkursie SARP im. Janiny i Władysława Czarneckich w kategorii URBANISTYKA/Emilia Cholewa, Biblioteka publiczna na Świerczewie, Poznań. /praca wyróżniona w konkursie SARP im. Janiny i Władysława Czarneckich/Emilia Cholewa, Biblioteka publiczna na Świerczewie, Poznań. /praca wyróżniona w konkursie SARP im. Janiny i Władysława Czarneckich/Emilia Cholewa, Biblioteka publiczna na Świerczewie, Poznań. /praca wyróżniona w konkursie SARP im. Janiny i Władysława Czarneckich/Jędrzej Jedwabny i Aleksandra Mucha – Koncepcja zagospodarowania terenu przy ul. Kościelnej w Czerwonaku. /III nagroda w studenckim konkursie – Gminy Czerwonak i Towarzystwa Urbanistów Polskich o. w Poznaniu/Jędrzej Jedwabny i Aleksandra Mucha – Koncepcja zagospodarowania terenu przy ul. Kościelnej w Czerwonaku. /III nagroda w studenckim konkursie – Gminy Czerwonak i Towarzystwa Urbanistów Polskich o. w Poznaniu/Jędrzej Jedwabny i Aleksandra Mucha – Koncepcja zagospodarowania terenu przy ul. Kościelnej w Czerwonaku. /III nagroda w studenckim konkursie – Gminy Czerwonak i Towarzystwa Urbanistów Polskich o. w Poznaniu/Nikodem Cisowski, Centrum Kultury Współczesnej ul. Fabryczna, Poznań.Nikodem Cisowski, Centrum Kultury Współczesnej ul. Fabryczna, Poznań.Nikodem Cisowski, Centrum Kultury Współczesnej ul. Fabryczna, Poznań.Aleksandra Bieszka, Agata Marciniak, Aleksandra Mucha, Maria Pielach – Re+kreacja Bogdanka (projekt rewitalizacji fragmentu biegu Bogdanki). / I nagroda równorzędna w Studenckim Konkursie Studialno-Koncepcyjnym „Uwolnić Bogdankę”/Kamila Jagieniak – Projekt przestrzeni rekreacyjnej dla mieszkańców, Jeżyce, Poznań.Kamila Jagieniak – Projekt przestrzeni rekreacyjnej dla mieszkańców, Jeżyce, Poznań.Kamila Jagieniak – Projekt przestrzeni rekreacyjnej dla mieszkańców, Jeżyce, Poznań.