Zielone Leczenie 5 września 2024 | godz.: 10:00 Szpital Miejski im. Franciszka Raszei w Poznaniu Hol na I piętrze Serdecznie zapraszamy na otwarcie innowacyjnego projektu Zielone Leczenie Zarządu Zieleni Miejskiej w Poznaniu, który ma na celu wykorzystywanie zielonych przestrzeni w miastach, aby poprawić́ zdrowie fizyczne i psychiczne pacjentów poprzez kontakt z naturą. W ramach wydarzenia odbędzie się także wystawa prac osób studiujących Pracowni Grafiki Informacyjnej UAP, pn. “Widać, Słychać, Czuć”, która na stałe gościć będzie w szpitalu: To jedyny i innowacyjny program w kraju, który integruje miejską zieleń z holistycznym podejściem do zdrowia pacjentów. Nasza inicjatywa ma na celu wykorzystywanie zielonych przestrzeni w miastach, aby poprawić zdrowie fizyczne i psychiczne pacjentów poprzez kontakt z naturą. Projekt „Zielone Leczenie” wyróżnia się na tle
Więcej
Więcej
Konferencja Rektorów Uczelni Artystycznych na Uniwersytecie Artystycznym im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu Uprzejmie informujemy, że w dniach 15 – 16.01.2024 na naszej Uczelni odbyła się Konferencja Rektorów Uczelni Artystycznych. Na Konferencji obecni byli przedstawiciele i przedstawicielki wszystkich polskich uczelni artystycznych, naszą Uczelnię reprezentowali JM Rektor prof. Wojciech Hora, Kanclerz Pan Jerzy Stępień oraz przedstawiciel Rady ds. Szkolnictwa Artystycznego przy MKiDN prof. Andrzej Banachowicz. Drugiego dnia Konferencji obecna była podsekretarz stanu w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Pani Marta Cienkowska.
Więcej
Fotorelacja ze spektakli „Wesela Figara” W.A. Mozarta w wykonaniu studentów studiów II st. Instytutu Wokalistyki i Orkiestry Symfonicznej Akademii Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu pod dyrekcją Aleksandra Grefa. Scenografia i kostiumy zostały zaś zrealizowane przez osoby studiujące na II roku studiów licencjackich Kierunku Scenografia AWiS w Katedrze Ubioru i Katedrze Scenografii. Reżyseria: Jaromir Trafankowski, Andrzej Ogórkiewicz, Karolina Sofulak Przygotowanie muzyczne i klawesyn: Olena Skrok Kostiumy: Julia Sobucka, Olga Gąsior, Patrycja Dramińska, Aleksandra Sornek, Maja Sawicka, Weronika Nazaruk, Patrycja Piecyk, Maria Próchnicka, Mateusz Domasik Scenografia: Maja Sawicka Reżyseria światła: Wiktor Kuźma Peruki i portrety: Weronika Nazaruk Charakteryzacja: Julia Sobucka Zdjęcia: Bogna Idkowiak, Bartosz Seifert Spektakl zrealizowany przy współpracy: Polskiego Teatru Tańca Teatru Wielkiego im. S. Moniuszki w Poznaniu Uniwersytetu
Więcej
Więcej
Osobliwości – „Haute couture” by UAP Atrium UAP, bud. B Na prezentację składały się prace semestralne i dyplomowe autorstwa osób studiujących w Katedrze Ubioru. Osobliwość pokazu wynika z bogactwa i różnorodności odpowiedzi na podjęte przez młode projektantki i projektantów tematy. Wydarzenie było wyjątkowe, gdyż pełnowymiarowe pokazy mody w naszym mieście odbywają się niezwykle rzadko więc była to niezaprzeczalna okazja do doświadczenia teatru mody na żywo. Trzy pracownie, czyli Pracownia Projektowania Ubioru, Pracownia Ubioru Unikatowego i Pracownia Kostiumu Teatralnego funkcjonujące w ramach Katedry Ubioru na Wydziale Architektury Wnętrz i Scenografii są gwarantem wysokiego poziomu prac i oryginalnych rozwiązań. Przygotowania do pokazu MappingDziedziniec UAP, między budynkami A/B MappingAudiowizualny projekt Ziemia stworzony przez Paulinę Wyrt ( Katedra Animacji UAP ) to synestetyczne doświadczenie łączące muzykę zespołu Siema Ziemia oraz animowane wizualizacje. Animacje stworzone zostały przez
Więcej
Więcej
„(…) Naszym credo było: Bauhaus dąży do koordynacji wszelkich wysiłków twórczych, by osiągnąć w nowej architekturze zjednoczenia szkolenia: artystycznego i projektowania. Ostatecznym, chodź odległym celem Bauhausu jest kolektywne dzieło sztuki- Budowla- w którym nie ma granicy między sztukami strukturalnymi a dekoracyjnymi.Przewodnią ideą Bauhausu była więc idea stworzenia nowej jedności poprzez zespajanie razem wielu „sztuk” i kierunków: jedności mającej za podstawę Człowieka i ważnej jedynie jako organizm żywy.” Walter Gropius Teorie i zasady organizacyjne Bauhausu, 192328.04.2023 osoby studiujące na kierunku Architektura Wnętrz oraz pedagodzy mogli „zobaczyć” z bliska idee Bauhausu – zwiedzając budynek szkoły, Domy Mistrzów oraz Muzeum Bauhausu w Dessau. Fot. Oriana Tyll, Wojtek Sypniewski
Więcej
Z przyjemnością ogłaszamy wyniki konkursu XIII Biennale Grafiki Poznań 2023: GRAND PRIX XIII Biennale Grafiki I NAGRODA Rektora Uniwersytetu Artystycznego im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu II NAGRODA Dziekana WGiKW Uniwersytetu Artystycznego im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu Wyróżnienie Rektora CDV Wyróżnienie honorowe Wyróżnienie honorowe Wyróżnienie honorowe Wyróżnienie honorowe Wyróżnienie honorowe Wyróżnienie Contemporary Lynx Wyróżnienie NN6T Wyróżnienie NN6T Wszystkim serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów artystycznych ! Uniwersytet Artystyczny im. Magdaleny Abakanowicz w PoznaniuStary BrowarGaleria Miejska Arsenał
Więcej
W ramach wydarzenia odbył się kiermasz sztuki na rzecz zwierząt podczas którego zebraliśmy ponad 2 tysiące złotych! Kiermasz zorganizowały studentki i studenci z koła naukowego SPOT z Wydziału Grafiki i Komunikacji Wizualnej. Podczas trwania tego iście zwierzęcego tygodnia gościliśmy studentki i studentów m.in. z Czech i Niemiec, którzy w ramach projektu „Kotydż” zbudowali domy dla bezdomnych kotów. Dzięki uprzejmości osób studiujących Grafikę Projektową nasi zwierzęcy goście otrzymali niepowtarzalne portrety. Mieliśmy też przyjemność fotografować zwierzęcych modeli w studiu fotograficznym. Pamiętajcie że na naszej uczelni zwierzaki są zawsze mile widziane!
Więcej
Dobrze jest widzieć. Wzrok zawsze był moim ulubionym zmysłem. Dzięki niemu zaspokajam nieustanną ciekawość, mogę obserwować, chłonąć świat, ładować wyobraźnię obrazami, kolorami, kształtami. Odczuwam wręcz fizyczną przyjemność obcując z wizualnym pięknem. W 2019 roku jedna trzecia mojego pola widzenia nieodwracalnie zniknęła. Zaprezentowane na wystawie maski nie były aktem twórczym w pierwotnym zamierzeniu, natomiast moje osobiste doświadczenie i wrażliwość dostrzegają w nich piękno nauki, piękno życia, piękno istnienia. Wykonywane indywidualnie dla osób poddawanych naświetlaniom, mają unieruchomić pacjenta w trakcie precyzyjnego naświetlania, ale jednocześnie stają się przestrzennym odciskiem momentu rozpoczęcia leczenia. To odciski emocji, które czuje się leżąc nieruchomo, czekając na dawkę promieniowania. Nadzieja, lęk, smutek, radość, strach, przerażenie, sprawczość, odwaga, siła, małość, fascynacja, niezrozumienie, żal, strata, osamotnienie – tych emocji można wypatrywać w maskach obecnych na wystawie. W swojej
Więcej
Więcej
Koncert NON OMNIS MORIAR Pamięci Artystów odbywa się corocznie od 1997 roku. Wykonawcami są zawsze śpiewacy Chóru Fermata połączeni z orkiestrami, zespołami instrumentalnym czy organami. W ramach tego cyklu w 2019 roku odbyły się Zaduszki 100-lecia UAP. 5.11.2022Bazylika św. Józefa i klasztor Karmelitów Bosych, ul. Działowa 25 (Wzgórze św. Wojciecha)
Więcej
Z przyjemnością przedstawiamy relację z uroczystości inauguracji nowego roku akademickiego na Uniwersytecie Artystycznym im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu. Podczas gali zostały wręczone odznaczenia Prezydenta RP, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Uniwersytetu Artystycznego Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej odznaczył: MEDALEM ZŁOTYM ZA DŁUGOLETNIĄ SŁUŻBĘ prof. dr. hab. WIESŁAWA NAPIERAŁĘ MEDALEM BRĄZOWYM ZA DŁUGOLETNIĄ SŁUŻBĘ: dr. hab. WOJCIECHA JANICKIEGO, prof. UAP dr. MARCIN MARKOWSKIEGO W imieniu Prezydenta Rzeczypospolitej aktu dekoracji dokonałaPani Mariola Rakiewicz, doradczyni wojewody wielkopolskiego. Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego przyznał: ODZNAKĘ HONOROWĄ „ZASŁUŻONY DLA KULTURY POLSKIEJ” dr. Piotrowi BARŁOGOWI ODZNAKĘ HONOROWĄ „ZASŁUŻONY DLA KULTURY POLSKIEJ” prof. dr. hab. Bohdanowi CIEŚLAKOWI ODZNAKĘ HONOROWĄ „ZASŁUŻONY DLA KULTURY POLSKIEJ” prof. dr. hab. Karolinie KOMASIE ODZNAKĘ HONOROWĄ „ZASŁUŻONY DLA KULTURY POLSKIEJ” dr. hab. Piotrowi MACHOWIAKOWI,
Więcej
Więcej
Holos znaczy całość, Wernisaż Tytuł wystawy nawiązuje do greckiego znaczenia słowa – holos, które jest pierwszym członem nazwy techniki artystycznej, jaką jest holografia. Drugi człon – grapho oznacza piszę, umieszczając holografię pośród innych technik graficznych. To, co holografię odróżnia od innych form zapisu to przestrzeń. Dzięki niezwykle dużej ilości informacji o obiekcie utrwalonej na niewielkiej płaszczyźnie błony holograficznej, możliwe jest odtwarzanie realistycznego, trójwymiarowego obrazu. Powyższa wystawa skupia prace zrealizowane w tej właśnie wyjątkowej technice. Jest prezentacją różnych postaw artystycznych oraz odmiennych metod wykorzystania holografii.Ukazuje bogactwo jej możliwości oraz szerokie spektrum zastosowania. Pokazano tu dzieła studentów, absolwentów oraz wykładowców Uniwersytetu Artystycznego im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu, które w większości powstały w Pracowni Obrazowania Przestrzennego Wydziału Rzeźby.Jarosław Bogucki
Więcej
Aktywność Petera Valiski-Timecki poświęcona jest sztuce akcji, a w szczególności alternatywnym i eksperymentalnym formom realizowanym w dziedzinie grafiki. Twórczość autora ma charakter intermedialny,typowy dla postmedialnych manifestacji estetycznych. Płynnie przenosi się pomiędzy różnymi mediami lub łączy je, a w przypadku grafiki ożywia martwe medium poprzez jego performatywny charakter i składową akcji.
Więcej
How are you? Wykorzystanie przeze mnie krosien drukowanych w technologii druku 3D umożliwiło, w ramach klasycznego obrazu malarskiego złożonego z krosna i płótna, nawiązać dialog z zagadnieniem technologii cyfrowych w obszarze malarstwa. Wykorzystanie przezroczystej, prawie niedostrzegalnej – pod odpowiednim kątem spojrzenia – folii uwidoczniło krosno. Relacja pomiędzy ramą a obrazem zacierają się poprzez wykorzystanie transparentnej folii zamiast płótna. Obrazy stają się bardziej niedopowiedziane i ambiwalentne. Ich konstrukcja odwołuje się do figur dwuznacznych i wieloznacznych, przesuwając konkretne odpowiedzi w stronę pytań i wątpliwości tak znamiennych dla debaty na temat rozwoju technologicznego, którego jesteśmy świadkami. Zwyczajna rozmowa okazuje się zaskakująco interesująca, pomimo ograniczeń czatbota. Umożliwia nam poznanie zarówno Mitsuku jak i nas samych z „innej” nieznanej perspektywy. Technologie cyfrowe obiecują spełnienie marzeń. Jak najmniej własnymi rękami, a teraz wszystko własnoręcznie. Ten kolisty cykl fascynacji i obaw, strachu i pragnienia
Więcej
Więcej
Wyobraź sobie idealny świat, pełen harmonii i równowagi. Kiedy wszystko jest dostępne i nie ma już niczego do znalezienia. Wszystko masz. Jesteś pełnią. Jesteś kompletny, niczego Ci nie brak.Punktem odniesienia prezentowanych prac był obraz Urszuli Broll, Spowitemu w błękit chwała, z 1970 roku. Analizuję, badam jej formy, wgłębiam się w jej medytacyjne myślenie o świecie, sztuce, zanurzam się w kontemplacji. Ograniczyłam się do do błękitu, który dla mnie jest synonimem ciszy i skupienia. Odrzuciłam bogatą kolorystykę Urszuli, by nie rozpraszać się, nie konkurować z jej przedstawieniem świata.Praca była eksponowana na V edycji Złotego Grona w 1971 r. Podarowany papier, na którym powstała moja realizacja był własnością Jana Muszyńskiego, dyrektora Muzeum Ziemi Lubuskiej w latach 1976–1998. Być może pochodzi z czasów, kiedy obraz Urszuli Broll wzbogacił Kolekcję Galerii Złotego Grona.
Więcej