Przejdź do treści

BiG BOOM!

23.10-20.11.2017
Wernisaż: 23.10.2017, godz.18:00
Godziny otwarcia: wtorek – piątek, godz. 12:00 – 18:00; sobota, godz. 11:00 – 15:00

Galeria DESIGN UAP
ul. Wodna 24, Poznań

kurator:
Mateusz Bieczyński

artyści:
#1
Jan Bajtlik
Piotr Depta-Kleśta Posters / Kaja Depta-Kleśta
Agata Dudek
Krzysztof Iwański
Kamil Lach
Michal Loba
Bartosz Mamak
Grzegorz Myćka
Piotrek Pietrzak
Nikodem Pręgowski Poster Design
Jacek Rudzki
Filip Tofil
Katarzyna Zapart
Jakub Zasada

#2
Magdalena Brankiewicz
Dawid Czajkowski
Weronika Graz
Anna Jęchorek
Haniutek / / Hanna Kmieć
Patryk Krygowski
Agnieszka Kucińska
Edyta Kurc
Bartosz Mamak
Wojciech Mazur
Grzegorz Myćka
Emma Oki
Karolina Wojciechowska

#3
Wiktor Górka
Jan Lenica
Jan Młodożeniec
Rafał Olbiński
Andrzej Pągowski
Tomasz Sarnecki
Franciszek Starowieyski
Waldemar Świerzy
Henryk Tomaszewski
Tadeusz Trepkowski
Mieczysław Wasilewski
Wojciech Zamecznik
Bronisław Zelek

#4
Kasia Balicka
Dagmara Cieślica
Emma Dajska
Edyta Draus
Ania Goszczyńska
Joanna Grochocka
Maria Ines Gul
Małgorzata Gurowska
Izabela Kaczmarek
Julia Mirny
Marianna Sztyma Ilustracje
Magda Wolna

BiG BOOM!

„Pokusa aby zrobić coś naprawdę wielkiego jest bardzo duża” – tak mógłby zacząć się tekst do katalogu wystawy poświęconej projektowi BiG POSTER ZIN autorstwa Bartosza Mamaka i Grzegorza Myćki dedykowanego współczesnemu polskiemu plakatowi w szerokim tego słowa znaczeniu. Jego tytuł doskonale odzwierciedla zamysł twórców. Łączy w sobie bowiem element charakterystyki indywidualnej oraz otwartość na szerokie środowisko obecnych twórców plakatu. Pierwszy z aspektów wyrażony został przez pierwszy człon nazwy – ‘BiG’ – z jednej strony oddający siłę artystycznego kolektywu organizatorów – (B)artosz i (G)rzegorz – z drugiej strony stanowiący wyraz aspiracji pomysłodawców w odniesieniu do jego zasięgu i siły oddziaływania – ‘”let’s do something really BiG”. Groteskowość sytuacji wytworzonej przez tę dwuznaczność doskonale wzmacnia ostatni z użytych w tytule wyrazów – ZIN – oznaczający rodzaj nieprofesjonalnego pisma tworzonego przez miłośników jakiegoś tematu. Dzięki niemu w artystycznej koncepcji artzina czytelny staje się celowy flirt z kulturą popularną. Plakat rozumiany jako synonimem żywej i reaktywnej sztuki odpowiadającej potrzebom dnia dzisiejszego zawładnął przestrzenią wystawienniczą. Subiektywizm miesza się z uniwersalnością przekazu. Mieszanka jest piorunująca.
Na wystawie „BiG BOOM!” w galerii UAP Design zaprezentowano dzieła polskich twórców plakatu, którzy odpowiedzieli na zaproszenie do udziału w projekcie. Prace został pogrupowane wedle tytułów odpowiadających kolejnym edycjom pisma – #1 Narcyz, #2 Kryzys, #3 Retusz, #4 Reclaim. Uczestnictwo twórców wielu pokoleń zagwarantowała różnorodność formalną i stylistyczną zaprezentowanych plakatów i form około-plakatowych. Odpowiada to celowi przeglądu, który inicjatorzy przedsięwzięcia określili jako „przyjrzenie się zjawisku nowego, młodego plakatu polskiego w kontekście współczesnych realiów projektowania graficznego”.

  • Autor: Aleksandra Gaj
  • Opublikowano: 21.10.2017, 12:12
  • Ostatnia edycja: 25.10.2017, 13:15