Studia podyplomowe Grafika Projektowa

Studia podyplomowe Grafika Projektowa przeznaczone są dla osób:

  • które ukończyły studia na różnych kierunkach studiów wyższych (co najmniej pierwszego stopnia)
  • chcących zdobyć praktyczne umiejętności pozwalające na realizację projektów z zakresu projektowania graficznego
  • pracujących, lub zainteresowanych pracą w studiach projektowych, agencjach reklamowych czy instytucjach związanych z tworzeniem szeroko pojętej komunikacji wizualnej
  • chcących pogłębić swoje dotychczasowe i zdobyć nowe doświadczenie z zakresu projektowania graficznego
  • zainteresowanych komunikacją wizualną w kontekście projektowania graficznego


PROGRAM:

Liczba godzin dydaktycznych:

  • 184 godziny lekcyjne (45 min.)
  • 12 zjazdów (sobota–niedziela)
  • 2 semestry (październik–styczeń, luty–maj)

Terminarz zjazdów i rozkład zajęć zostanie opublikowany do końca września 2021

Zakres zagadnień:

Typografia (18 godz. – zajęcia teoretyczne 6 godz., zajęcia praktyczne 12 godz.)

  • poznanie zasad składu tekstu
  • warsztaty z praktycznych zastosowań typografii
  • użycie litery jako podstawowego narzędzia w projektowaniu graficznym
  • operowanie typografią w tworzeniu uniwersalnych komunikatów wizualnych
  • historia projektowania graficznego w kontekście typografii

Identyfikacja wizualna (36 godz. – zajęcia teoretyczne 6 godz., zajęcia praktyczne 30 godz.)

  • poznanie strategii budowania wizerunku marki, produktu czy firmy
  • poznanie zasad tworzenia kompleksowych systemów identyfikacji wizualnej
  • budowanie narracji wizualnej z uwzględnieniem współczesnych trendów i zjawisk wizualnych
  • konstruowanie architektury informacji
  • projektowanie znaków graficznych i logotypów
  • warsztaty z wykorzystaniem programów graficznych (Photoshop, Ilustrator)

Projektowanie komunikatu wizualnego (36 godz. – zajęcia teoretyczne 6 godz., zajęcia praktyczne 30 godz.)

  • poznanie konwencji i zasad obowiązujących we współczesnym projektowaniu graficznym
  • poznanie zależności pomiędzy funkcją a formą
  • umiejętność konstruowania przekazów wizualnych za pomocą świadomego doboru właściwych środków wyrazu
  • warsztaty projektowe
  • umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej z zakresu historii sztuki, historii projektowania graficznego i designu do kreacji grafiki o charakterze autorskim jak i reklamowym

Przygotowanie do druku (36 godz. – zajęcia teoretyczne 6 godz., zajęcia praktyczne 30 godz.)

  • warsztaty z praktycznych umiejętności przygotowania do druku takich form jak: książka, gazeta, akcydensy itp.
  • podstawy pracy w programach Ilustrator, InDesign
  • umiejętność wykorzystania nowoczesnej technologii w procesie przygotowania do druku
  • warsztaty fotoedycji z wykorzystaniem programów graficznych (Photoshop)
  • poznanie właściwości materiałów poligraficznych w kontekście przygotowania do druku

Projektowanie wydawnictw (36 godz. – zajęcia teoretyczne 6 godz., zajęcia praktyczne 30 godz.)

  • poznanie zasad tworzenia różnego rodzaju form wydawniczych: książka, katalog, album, gazeta, program, ulotka
  • poznanie zasad w budowaniu relacji typografia – ilustracja
  • budowanie architektury wydawnictw w odniesieniu do treści i funkcji
  • projektowanie wydawnictw na siatkach modularnych
  • warsztaty z wykorzystaniem programów graficznych (Ilustrator, InDesign)

Warsztatowe techniki druku (18 godz. – zajęcia praktyczne 18 godz.)

  • poznanie klasycznych technik druku
  • wykorzystanie warsztatowych technik druku w odniesieniu do współczesnego projektowania
  • warsztaty z technik drukarskich takich jak: offset, druk wypukły, sitodruk

Prawo autorskie (6 godz. – zajęcia teoretyczne 6 godz.)

  • Prawo autorskie a praktyka projektowa

Cel studiów:

  • przygotowanie zawodowe słuchacza do tworzenia kreacji szeroko pojętych projektów graficznych w obszarze projektowania graficznego, a także podstawowych technik z zakresu grafiki warsztatowej
  • zdobycie praktycznych umiejętności pozwalających samodzielnie formułować założenia projektowe wyrażone w adekwatnej formie graficznej w ramach takich dziedzin jak plakat, ilustracja, typografia, grafika wydawnicza, identyfikacja wizualna i innych form projektowych
  • wykształcenie świadomego projektanta rozumiejącego aspekty komunikacji wizualnej, znającego procesy i technologie pozwalające realizować projekty o charakterze autorskim jak i zespołowym w kontekście współczesnej narracji wizualnej

REKRUTACJA >>>


Do pobrania: