Celem podejmowanych działań w pracowni jest uruchomienie kreatywnego myślenia w zakresie szeroko rozumianego kostiumu scenicznego. Praca projektowa i realizacyjna skoncentrowana jest na formie kostiumu w odniesieniu do hasła lub tekstu. Podjęta tematyka pobudza chęć poszukiwania nowych interpretacji i rozwiązań. Rozważaniu poddany jest kontekst miejsca zdarzenia scenicznego i odbiorcy. Ćwiczenia semestralne mają za zadanie: uruchomić myślenie przestrzenne, uwrażliwić na detal i jego znaczenie na scenie, wykształcić umiejętność odpowiedniego zastosowania materii, struktur i kolorystyki. Na podstawie rozmów podczas korekt określona zostaje funkcja kostiumu względem całości spektaklu jak również kostiumografa w zespole realizacyjnym.
lista lektur :
„Historia stroju” – Maugelonne Toussaint-Samat, Wydawnictwo W.A.B Warszawa 2011, ISBN 978-83-7747-532-4 „Historia teatru” – redakcja John Russel Brown, Wydawnictwo Diogenes, Warszawa 1999, ISBN 83-7227-169-0
„Kolor i znaczenie” – John Cage, Wydawnictwo TAiWPN Universitas, Kraków 2010, ISBN 97883-242-0927-9
„Moda- projektowanie” – Sue Jenkyn Jones, Wydawnictwo Arkady, Warszawa 2007, ISBN 978-83-213-4487-4
„A History of Costume in the West” – Francois Boucher, Thames and Hudson Ltd. London and Harry N Abrams, New, York, 1987, ISBN 0-50-27910-1
“Opera. Kompozytorzy, dzieła, wykonawcy” – Andras Batta, Wydawnictwo Baran i Suszczyński, Kraków, ISBN 3-8290-6930-8
„Dzieje teatru” – Allardyce Nicoll, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1977
„Rewolucje sceniczne XX wieku” – Denis Bablet, Wydawnictwo – Państwowy Instytut Wydawniczy, ISBN 83-06-00524-4
„Teatr przedmiotu. Kulisy warsztatu. Arkana rzemiosła” – Adam Walny, Warszawa 2007, Staromiejski Dom Kultury 83-39492-28-8
„Maska na japońskiej scenie” – Estera Żeromska, Wydawnictwo TRIO, Biblioteka Fundacji im.Takashimy, Warszawa 2003, ISBN 83-88542-48-6
„Sekretne życie lalek”- Victoria Nelson, Wydawnictwo TaiPWN Universitas, Kraków 2009, ISBN 97883-242-0998-9
MAJA SAWICKA – STRACHWERONIKA NAZARUK – L’APPEL DU VIDE, W ZGODZIE Z UPADKIEM, WBREW NATURZEJUSTYNA WIŚNIEWSKA – PO DRUGIEJ STRONIE ŚWIATŁAZUZANNA KOWALCZYK – CHAOTYCZNY PERFEKCJONISTAZUZANNA KOWALCZYK – STRACHZUZANNA KOWALCZYK – STRACHMARTYNA FORMELA – MULTIKOSTIUMJUSTYNA WIŚNIEWSKA – CYRKOKTAWIA WATRAS – W SYMBIOZIE Z NATURĄJAGODA MATECKA – ROZCIĄGANIE, PRZYCIĄGANIE, ODPYCHANIEOKTAWIA WATRAS – MORALNOŚĆ PANI DULSKIEJANIELA JANKOWSKA – CZERWONY KAPTUREKPATRYCJA DRAMIŃSKA – POSTPUNK. KOLEKCJA INSPIROWANA SUBKULTURĄJUSTYNA WIŚNIEWSKA – FORMA DŹWIĘKU. KOSTIUMY INSPIROWANE SYNESTEZJĄ I ESTETYKĄ BAUHAUSUJAGODA MATECKA&ZOFIA BRUNARSKA – CELESTIAL BODY, II MIEJSCE W KONKURSIE WORLD OF WEARABLE ART, NOWA ZELANDIA