Przejdź do treści

Wystawa prac Mateusza Drozdowskiego oraz Bartosza Kościołka w przestrzeni artystycznej Galerii Wiele Sztuki

Wernisaż: czwartek, 3 kwietnia, godz. 18:00
Galeria Wiele Sztuki
ul. Małeckiego 28, Łazarz, Poznań.

Wystawa będzie prezentowana do 26 kwietnia.

Galeria Wiele Sztuki ma przyjemność zaprosić na drugą wystawę w przestrzeni przy ul. Małeckiego 28 na poznańskim Łazarzu. Wystawa Brudna robota zaprezentuje twórczość dwóch młodych artystów: Mateusza Drozdowskiego i Bartosza Kościołka, rozwijających nowoczesny realizm łącząy malarskość tkanki z bezpośredniością treści.

Mateusz Drozdowski
Głównymi wizualnymi motywami Mateusza Drozdowskiego są wypaczenia “normalności” rzeczywistości, które malarsko rozwija, często nadając im groteski.
Dużą inspiracją jest dla niego rodzina, a właściwie album zdjęć rodzinnych, z którego czerpie postaci i pozy, przetwarzając je w nowe kompozycje oscylujące między repryzą dziecięcego spojrzenia znanego z twórczości Bruno Schulza, a osobliwością obrazów Hieronima Boscha.
Jego kompozycje często przypominają kolaż – fragmenty postaci, pozornie znajome gesty, obiekty i wycinki wspomnień budują alternatywny świat, w którym rzeczywistość ulega nienazywalnej modyfikacji.

Bartosz Kościołek
nadaje podmiotowości osobom, które codziennie mijamy, choć obecność ignorujemy. Zaskoczony raz własną perspektywą na ludzi pracujących przy naprawie torów tramwajowych, swoje najnowsze prace poświęca właśnie im: robotnikom, technikom, wykonawcom zadań, którzy budują i podtrzymują naszą rzeczywistość. Obrazy Bartosza Kościołka na przemian anonimizują i podkreślają indywidualność swoich bohaterów. Ich sylwetki na przemian zdają się zanikać w przestrzeni, scalać z tłem, aby na innej pracy odważnie wyłonić się z warstwy malarskiej, ukazując znaczenie tych osób dla naszej codzienności.
Przedstawiając na obrazach indywidualnie zmienną perspektywę, obrazy Kościołka stają się i dla nas podstawą do poszukiwania własnego stanowiska w tym temacie.

Produkcja wystawy:
Grzegorz Śliwiński

  • Autor: Piotr Grzywacz
  • Opublikowano: 31.03.2025, 22:11
  • Ostatnia edycja: 31.03.2025, 22:12