Dorota Kuźniarska, wykładowczyni na kierunku Scenografia oraz asystentka w Katedrze Ubioru, w Pracowni Projektowania Ubioru, w dniach 6-9 marca 2024 r. wzięła udział w Critical Costume 2024, międzynarodowej konferencji i wystawie organizowanej przez The David C. Copley Center for the Study of Costume Design na Uniwersytecie Kalifornijskim w Los Angeles (UCLA School of Theater, Film and Television in Los Angeles), California, USA.
Critical Costume 2024 miało na celu prezentację oryginalnych badań eksplorujących rolę i znaczenie projektowania kostiumów w filmach, telewizji i występach na żywo, a także sprawdzanie wzajemnych powiązań między różnymi obszarami praktyk i badań kostiumowych.
Szósta edycja wydarzenia, Critical Costume 2024, odbyła się w Los Angeles podczas tygodnia rozdania Oscarów 2024. Uczestnicy konferencji spotkali się z nominowanymi do Oscara projektantami kostiumów w 2024 r. podczas corocznego panelu „Sketch to Screen” w sobotę, 9 marca.
Tematem Critical Costume 2024 było: „Got Fiction? Whatever the Medium: Costume is the Character”. Gospodarzem akademickim i przewodniczącym konferencji była dr Deborah Nadoolman Landis, wybitna kostiumografka, profesora i dyrektorka David C. Copley Center for the Study of Costume Design. Organizatorem była dyrektorka Critical Costume Sofia Pantouvaki, oraz Natasha Rubin. Wydarzeniu towarzyszył harmonogram działań/wizyt w dniach 4, 5 i 10 marca 2024 r.
Dorota Kuźniarska zaprezentowała na wystawie pracę pt. “AI-Enhanced Digital Costumes: Exploring Postmodern Identities in the Digital Age” (wideo, 00:02:22), która została wybrana po podwójnym procesie recenzji przez dwie niezależne strony z zachowaniem anonimowości. Dorota przedstawiła również flash talk pod tym samym tytułem podczas konferencji.
Wydarzenie Critical Costume 2024 zaprezentowało nowe pomysły artystów i badaczy z 24 różnych krajów, reprezentujących 5 kontynentów.
Link do księgi abstraktów (opis pracy i wystąpienia): https://www.criticalcostume.com/files/CriticalCostume2024-BookOfAbstracts.pdf
Udział Doroty Kuźniarskiej w wydarzeniu został dofinansowany w ramach programu „Kultura Polska na Świecie” przez Instytut Adama Mickiewicza