Przejdź do treści

How are you?

Wykorzystanie przeze mnie krosien drukowanych w technologii druku 3D umożliwiło, w ramach klasycznego obrazu malarskiego złożonego z krosna i płótna, nawiązać dialog z zagadnieniem technologii cyfrowych w obszarze malarstwa. Wykorzystanie przezroczystej, prawie niedostrzegalnej – pod odpowiednim kątem spojrzenia – folii uwidoczniło krosno. Relacja pomiędzy ramą a obrazem zacierają się poprzez wykorzystanie transparentnej folii zamiast płótna. Obrazy stają się bardziej niedopowiedziane i ambiwalentne. Ich konstrukcja odwołuje się do figur dwuznacznych i wieloznacznych, przesuwając konkretne odpowiedzi w stronę pytań i wątpliwości tak znamiennych dla debaty na temat rozwoju technologicznego, którego jesteśmy świadkami. Zwyczajna rozmowa okazuje się zaskakująco interesująca, pomimo ograniczeń czatbota. Umożliwia nam poznanie zarówno Mitsuku jak i nas samych z „innej” nieznanej perspektywy. Technologie cyfrowe obiecują spełnienie marzeń. Jak najmniej własnymi rękami, a teraz wszystko własnoręcznie. Ten kolisty cykl fascynacji i obaw, strachu i pragnienia zdaje się doskonale wpasowywać w moją naturę. Poczucie bezpieczeństwa buduję niejednokrotnie opowiadając się za jedną z dwóch ścieżek, idei. Czy jestem gotowy zobaczyć kaczko-królika, czy tylko dostrzegać jeden z aspektów, miotając się pomiędzy jednym, a drugim oglądem? Zmienność zdaje się być jedynym pewniakiem. Przypadek i błąd wykraczając poza to co wiem i mogę zrozumieć napędza mnie kierując spojrzenie w innym kierunku.

Mikołaj Garstecki 

  • Autor: Matylda Konarska
  • Opublikowano: 17.10.2022, 10:50
  • Ostatnia edycja: 21.10.2022, 11:06