Zachęcamy do wzięcia udziału w prestiżowym w konkursie ART OF PACKAGING 2021!

Regulamin konkursu, ankieta zgłoszeniowa oraz briefy projektowe dostępne są na stronie www.artofpackaging.pl w zakładce Kategorie.

Konkurs prowadzony jest w dwóch edycjach: DEBIUTY oraz PROFESSIONAL


Kategorie w których można zgłaszać swoje prace w edycji DEBIUTY:

Termin nadsyłania zgłoszeń 15.06.2021

1. Opakowanie de Luxe (opakowanie kartonowe premium wykonane z kartonu)

2. Opakowanie Urody (dla kosmetyków)

3. Opakowanie Smakowite (dla żywności)

4. Opakowanie Pragnienia (na mleko, sok i napój roślinny) – patrz załączony Brief z opisem + wykrojniki + logo asi

5. Opakowanie Etykieta (projekt etykiety samoprzylepnej)

6. Opakowanie Tekturowa Kreacja (opakowanie wykonane z tektury litej, falistej bądź mikrofali) – patrz załączony Brief z opisem

7. Opakowanie Pszczele (opakowanie na słoik miodu, broszurę i nasiona) – patrz załączony Brief z opisem i załącznik nr 1 do Regulaminu – umowa nieodpłatnego przeniesienia autorskich praw majątkowych

8. Opakowanie POS (stand lub display POS do prezentowania produktów w miejscu sprzedaży)

9. Opakowanie Free Style (dowolne opakowanie, które nie mieści się tematem w innych kategoriach)

UWAGA: Opakowanie EKO (opakowanie ekologiczne, którego wyboru dokonuje Jury spośród wszystkich zgłoszonych do konkursu opakowań)

Przyjmowane będą prace wykonane wszystkimi technikami; ze szkła, metalu, papieru/tektury, tworzyw sztucznych, ceramiki i materiałów kompozytowych, etc. Jury oceniać będzie również wizualizacje/zdjęcia projektów, jeśli wykonany prototyp nie będzie w pełni odzwierciedlał zamysłu projektanta.

Kategorie w których można zgłaszać swoje prace w edycji PROFESSIONAL:

Termin nadsyłania zgłoszeń 25.06.2021

1. Opakowanie Premium (opakowanie kartonowe dla dóbr luksusowych)

2. Opakowanie Urody (dla kosmetyków)

3. Opakowanie Smaku (dla żywności)

4. Opakowanie Pragnienia (dla napojów)

5. Opakowanie Flekso (opakowanie lub etykieta w technologii flekso)

6. Opakowanie Free Style (dowolne opakowanie nie mieszczące się tematycznie w innych kategoriach)

7. Etykieta Cyfrowa (etykieta wykonana w technologi cyfrowej)

8. Opakowanie Etykieta (etykieta samoprzylepna dla dowolnego produktu wykonana na materiale UPM Raflatac)

Partnerem Kategorii jest firma UPM Raflatac.
Istnieje możliwość dostarczenia przez UPM Raflatac materiału. (Wyróżnienie w tej kategorii może być przyznane również wśród opakowań posiadających etykietę, a zgłoszonych do innych kategorii).

8. Opakowanie Tekturowa Kreacja (opakowanie wykonane z tektury falistej lub litej) – patrz załączony Brief z opisem

9. Opakowanie POS (opakowanie ekspozycyjne bądź display promujące produkty w miejscu sprzedaży) UWAGA: POS dostarczamy w terminie późniejszym, który zostanie podany przez biuro Konkursu. Ankietę zgłoszeniową wraz ze zdjęciami należy dostarczyć do biura Konkursu do dnia 25.06.2021. W sprawie dostarczenia opakowania skontaktujemy się z Państwem.

10. Opakowanie Marka własna (opakowanie wyprodukowane dla dużej sieci handlowej i sprzedawane pod jej marką)

11. Opakowanie z Szuflady (już nie Debiut, ale jeszcze nie Professional; opakowanie – jego projekt lub prototyp – stworzone przez profesjonalistów, które z jakichkolwiek względów nie ujrzało jeszcze „światła rynkowego”, czyli nie zostało wdrożone do masowej produkcji)

Wyróżnienia:

  1. Nagroda Golden Pixel (dla najlepiej wydrukowanego i uszlachetnionego opakowania)

ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ ZE SZCZEGÓŁAMI W REGULAMINIE

Udział w konkursie jest bezpłatny


Perły wśród Opakowań to ogólnopolski Konkurs na najlepsze opakowanie roku. Od 2006 roku organizowany jest w Poznaniu i promuje branżę związaną z nowoczesnym przemysłem opakowaniowym.

ART OF PACKAGING z roku na rok zdobywa uznanie i coraz większą rangę w Polsce. Ideą Konkursu jest promowanie innowacyjności, kreatywności oraz konkurencyjności polskich opakowań na rynku krajowym oraz rynkach zagranicznych.

ART OF PACKAGING ma dwie edycje: Debiuty oraz Professional.

Celem ART OF PACKAGING – Debiuty jest promowanie i nagradzanie pomysłów młodych artystów w segmencie projektowania opakowań; odkrycie i pokazanie branży opakowaniowej nowych talentów oraz wyjątkowych w formie i wartości użytkowej opakowań. Przedmiotem Konkursu jest wyłonienie najlepszego opakowania na dowolny produkt – Perły wśród Opakowań, które nie funkcjonuje jeszcze na rynku, oraz zaprezentowanie potencjalnych możliwości wykorzystania go w praktyce. Nagrodzony zostanie najbardziej innowacyjny pomysł (projekt) na opakowanie dowolnego produktu, przedstawiony w formie wizualizacji i/lub zdjęć oraz prototypu jako wzoru doświadczalnego, będącego odwzorowaniem zaprojektowanego wyrobu zgodnie z przesłaną dokumentacją.Opakowania i projekty mogą zgłaszać studenci i absolwenci szkół/uczelni, których profil związany jest z projektowaniem opakowań i wzornictwem przemysłowym.

Celem ART OF PACKAGING – Professional jest promowanie i nagradzanie pomysłów w segmencie projektowania i produkcji opakowań powstałych na rodzimym rynku; szukamy wyjątkowych form, wartości użytkowych i sztuki w opakowaniach. Nagradzamy twórcze, designerskie, innowacyjne, marketingowe, technologiczne i przede wszystkim funkcjonalne rozwiązania, zaspokajające gusta coraz bardziej wybrednych konsumentów. To konkurs na najlepsze opakowanie roku. W konkursie może wziąć udział właściciel, producent lub projektant opakowania. Opakowania i projekty mogą zgłaszać projektanci, producenci, odbiorcy opakowań (razem lub osobno). 

Organizatorem Konkursu jest EUROPEAN MEDIA GROUP Sp. z o.o., wydawca m.in. miesięcznika branżowego PACKAGING POLSKA.