Pierwszy w czasie pandemii, specjalny Otwarty Wykład Uniwersytecki poprowadzi znakomita tancerka i choreografka
KAYA KOŁODZIEJCZYK

27.05, godz. 18.00
UWAGA: Link do spotkania (Platforma Meet Google)
https://meet.google.com/qxa-gnap-fkw

Poznań Art Week

Załóżmy, że to jak zachowuje się człowiek, jest skutkiem tego, w jakim otoczeniu żyje oraz jakie ma kontakty z innymi ludźmi. W swoich pracach często badam istotę zależności poruszającego się ciała względem otaczającej go przestrzeni. Przybliżając kilka zagadnień ruchowych i kompozycyjnych z pola współczesnej choreografii chciałabym otworzyć dyskusję i znaleźć odpowiedzieć na pytania.Czy możemy powiedzieć, że ruch jest umiejętnością wyrażania w trybie bezsłownym a może organizacją chaosu w przestrzeni? Czym jest czerpanie przyjemności z improwizacji w bryle ? Jak jesteśmy w stanie połączyć dwa punkty w przestrzeni?

Kuratorem programu Otwartych Wykładów Uniwersyteckich jest prof. Stefan Ficner

Kaya Kołodziejczyk
Choreografka, tancerka, pedagog tańca współczesnego, kompozycji i reżyserii ruchu. Absolwentka Hochschule für Musik und Darstellende Kunst (HfMDK) we Frankfurcie nad Menem, Performing Arts Research and Training Studios (P.A.R.T.S.) w Brukseli .Prowadzi regularne zajęcia w Akademii Teatralnej oraz na Uniwersytecie Muzycznym w Warszawie. Współpracuje gościnnie z HfMDK w Niemczech, P.A.R.T.S., La Rafinerie w Belgii, Circuit-Est w Kanadzie, Architanz w Japonii.

Wśród jej autorskich realizacji choreograficznych znajdują się m.in.: „GORYCZ” (wykonanie: Polski Teatr Tańca), „Audycja V – 2016, metaopera w 20 scenach” Andrzeja Krzanowskiego, „Aria di Prefiche” – jedna z części tryptyku „Ogniwa” do muzyki Witolda Lutosławskiego w Operze na Zamku w Szczecinie – czy „Oh, Noh” – przedstawienie skonstruowane na podstawie japońskiego dramatu Izutsu z muzyką Szymona Brzóski. Jest również autorką choreografii do spektakli w Teatrze Powszechnym, Teatrze Żydowskim w Warszawie, Teatrze Śląskim w Katowicach, Teatrze Polskim w Poznaniu oraz produkcji filmowych, m.in.: ” Silent Twins” „Fuga” „Córki Dancingu” w reż. Agnieszki Smoczyńskiej, „Panie Dulskie” w reż. Filipa Bajona czy „Demon” w reż. Marcina Wrony. Kaya tańczyła przez wiele lat w Rosas w Belgii. Występowała w spektaklach stworzonych przez najważniejszych choreografów przełomu XX i XXI wieku. Znaleźli się wśród nich: Anne Teresa de Keersmaeker, Trisha Brown czy William Forsythe. Współpracowała ponadto przy performensach takich twórców, jak Mette Ingvartsen, Szymon Rogiński, David Wampach oraz w spektaklach najlepszej reżyserki teatralnej Mai Kleczewskiej („Hamlet” i „Malowany ptak” Teatr Polski w Poznaniu)