Przejdź do treści

ROZWIN

Zasady ogólne

1. W ramach programu Erasmus+ możliwe są wyjazdy na studia na jedną z uczelni partnerskich, z którymi Uniwersytet Artystyczny im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu podpisał umowy międzyinstytucjonalne.

Lista uczelni partnerskich UAP jest dostępna na stronie UAP/studia/wymiany międzynarodowe. Jeżeli na liście nie ma uczelni która Państwa interesuje, należy złożyć pisemny wniosek do Pełnomocnika Rektora ds. współpracy międzynarodowej o dodanie uczelni do listy. Wymiany będą możliwe dopiero po podpisaniu umowy bilateralnej. UAP nie gwarantuje, że uczelnia zagraniczna niebędąca uczelnią partnerską zgodzi się na podpisanie umowy.

2. Aplikować o wyjazd na studia mogą studenci pierwszego, drugiego i trzeciego stopnia studiów stacjonarnych i niestacjonarnych. Studenci, którzy zobowiązani są do opłat za studia na UAP opłacają czesne podczas wyjazdu.

3. Kandydaci nie mogą ubiegać się o wyjazd na semestr dyplomowy.

4. Aplikować mogą studenci, którzy w momencie wewnątrzuczelnianej rekrutacji w roku akademickim 2024/2025 nie przebywają na urlopie dziekańskim (w tym na urlopie dziekańskim czynnym).

5. Rekrutacja prowadzona jest na wyjazdy trwające jeden semestr (co najmniej 2 miesiące). Ubieganie się się o przedłużenie pobytu na kolejny semestr jest możliwe jedynie, jeżeli student rozpoczął mobilność w semestrze zimowym.

6. Rekrutacja przeprowadzana w lutym 2025 r. dotyczy wyjazdów na semestr zimowy oraz semestr letni roku akademickiego 2025/2026.

7. Studenci biorący udział w rekrutacji na III roku studiów I stopnia (lub na IV roku studiów I stopnia w przypadku kierunku architektura) mogą aplikować jedynie o wyjazd na semestr letni I roku studiów II stopnia.

8. Na wyjazd z programu Erasmus+ można aplikować więcej niż raz na danym poziomie w studiów, pod warunkiem, że łączny czas trwania wyjazdów nie przekroczy kapitału mobilności wynoszącego 12 miesięcy na poziom studiów (lub 24 miesiące w przypadku jednolitych studiów magisterskich).

9. Semestr zaliczony na uczelni zagranicznej zostanie w pełni zaliczony jako równoważny semestrowi studiów na UAP pod warunkiem uzyskania przez studenta wymaganej w planie studiów ilości punktów ECTS.  Zaliczenie semestru odbywa się na podstawie wykazu ocen/zaliczeń uzyskanych na uczelni zagranicznej.

10. Uczestnicy wyjazdów na studia w ramach programu Erasmus+ zobowiązani są realizować na uczelni zagranicznej program studiów jak najbardziej zbliżony do programu studiów realizowanego przez nich na UAP na tym samym semestrze. Każdy uczestnik zakwalifikowany do wyjazdu na studia będzie zobowiązany przed wyjazdem przygotować Porozumienie o Programie Zajęć (Learning Agreement for Studies), w którym wyszczególnione będą przedmioty realizowane podczas pobytu na Erasmusie.

11. Osoby zakwalifikowane do wyjazdu, które powinny na UAP realizować przedmiot seminarium magisterskie, zobowiązane są przed rozpoczęciem mobilności przedstawić pisemną zgodę promotora.

12. Osoby zakwalifikowane do wyjazdu, które zdecydują się nie realizować mobilności, proszone są o możliwie jak najszybsze poinformowanie o tym fakcie Uczelnianego Koordynatora Erasmus+. W przypadku rezygnacji kandydata lub odrzucenie kandydatury przez uczelnię przyjmującą, oferta wyjazdu będzie kierowana do kolejnych osób z listy rankingowej.

ROZWIN

Wymagania rekrutacyjne

Rekrutacja odbywa się na wyjazdy planowane w semestrze zimowym i semestrze letnim roku akademickiego 2025/2026.

Rozpatrywane będą jedynie aplikacje osób, które dostarczą komplet dokumentów w wyznaczonym terminie.

Wymagane dokumenty rekrutacyjne:

  1. 1. Formularz aplikacyjny – dostępny do pobrania w zakładce 'dokumenty do pobrania’.
  2. 2. List motywacyjny
    List motywacyjny (dla studentów których językiem wykładowym jest j. polski w j.polskim, dla studentów studiujących w ramach programu Study in English – w j. angielskim).

    uwagi: powinny znaleźć się w nim co najmniej: motywacja do wzięcia udziału w mobilności z programu Erasmus+ oraz przewidywane korzyści, które ma Państwu przynieść udział w programie
  3. 3. Portfolio (dla studentów kierunków artystycznych i projektowych) / projekt kuratorski (dla studentów kierunku Kuratorstwo i Teorie Sztuki)
    uwagi: Portfolio powinno składać się z nie więcej niż 15 prac. Prosimy o dostarczenie portfolio w formie cyfrowej (pdf). Studenci kierunku Kuratorstwo i Teorie Sztuki proszeni są o przygotowanie projektu dowolnej wystawy. Projekt kuratorski powinien zawierać: tytuł wystawy, scenariusz wystawy (2000–5000 znaków ze spacjami), listę artystów, listę wybranych prac (z tytułami, datami powstania, technikami i wymiarami), reprodukcje prac. Prosimy o dostarczenie projektu w wersji cyfrowej w formacie pdf. Projekt będzie oceniany w identycznej skali jak portfolio dla kandydatów z kierunków artystycznych i projektowych.
  4. 4. Zaświadczenie o znajomości języka obcego
    uwagi: Jeżeli językiem mobilności ma być angielski, należy dostarczyć zaświadczenie o znajomości języka minimum na poziomie B1.

    Jeżeli planują odbywać Państwo wymianę w innym języku, należy dostarczyć zaświadczenie o znajomości danego języka minimum na poziomie B1.

    Formularz do pobrania w zakładce 'dokumenty do pobrania’.

    Uznawane będą zaświadczenia o znajomości języka obcego wystawiane przez lektorów prowadzących zajęcia oraz certyfikaty językowe.

  5. 5. Dodatkowe dokumenty nieobowiązkowe
    • udokumentowane potwierdzenie znajomości języka kraju docelowego,
    • oświadczenie uczestnictwa w programie mentoringu w roku akademickim 2024/2025 (tylko podpisane przez siebie, koordynator weryfikuje listę osób biorących udział w programie ESN Buddy)
    • dokumentów potwierdzających prawo do dodatkowego dofinansowania z tytułu kandydata z orzeczeniem o niepełnosprawności lub otrzymującym stypendium socjalne wiecej informacji w dokumencie Uczelniane zasady finansowania wyjazdów stypendialnych realizowanych w ramach programu Erasmus+ w punkcie 4. Zasady finansowania wyjazdów na studia i staże„osób z mniejszymi szansami”.

ROZWIN

Procedura rekrutacyjna

Dokumenty aplikacyjne na wyjazdy na studia w roku akademickim 2025/2026 (na semestr zimowy i letni) należy przesłać w wersji elektronicznej na adres:
erasmus@uap.edu.pl w terminie 17.02.2025– 23.02.2025 (do godziny 23:59).

Formularz aplikacyjny, list motywacyjny oraz ewentualne dodatkowe zaświadczenia wymagane w procesie rekrutacji należy dostarczyć do biura Erasmus osobiście (budynek C, pok. 404) w następujących dniach i godzinach: 17, 18 i 20 lutego w godzinach od 9:00 do 13:00 oraz 19 lutego w godzinach od 11:00 do 13:00. 

Przesyłając dokumenty rekrutacyjne w formie elektronicznej, prosimy, aby załączone pliki były odpowiednio opisane imieniem, nazwiskiem oraz nazwą dokumentu. W przypadku dzielenia się linkami z dostępem do dysku Google prosimy, aby foldery były opisane imieniem, nazwiskiem oraz kierunkiem i stopniem studiów oraz miały odpowiednie ustawienia dostępu (komisja rekrutacyjna musi mieć dostęp).

Aplikacje przesłane oraz dostarczone do Biura Erasmus+ UAP przed lub po wyznaczonym terminie nie będą rozpatrywane.

Procedura merytorycznej oceny wniosków o wyjazd na studia w ramach programu Erasmus+ w roku akademickim 2025/2026 obejmuje następujące elementy:
a. ocena listu motywacyjnego – w skali 1 do 5 pkt,
b. ocena portfolio/projektu kuratorskiego – w skali od 1 do 20 pkt,
c. potwierdzenie znajomości języka kraju docelowego (dokument dodatkowy) – 1 pkt,
d. oświadczenie o udziale w programie ESN Erasmus Buddy (dokument dodatkowy) – 1 pkt
e. średnia ocen oznacza średnią arytmetyczną z ostatniego semestru studiów (semestr zimowy roku akademickiego 2024/2025). Średnia ocen jest tożsama z liczbą uzyskanych za nią punktów.
f. brak wcześniejszych wyjazdów na studia w ramach programu Erasmus+ (w trakcie wszystkich kierunków studiów realizowanych przez studenta) – 1 pkt.

Maksymalna możliwość punktów do uzyskania (przy założeniu najwyższej możliwej średniej 5,5) to 83,5p.

Na poziomie wydziałowym organem oceniającym portfolio i list motywacyjny jest Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna. Komisję dla każdego wydziału powołują Dziekani na prośbę Pełnomocnika Rektora ds. współpracy międzynarodowej. Każda komisja składa się z trzech członków, każdy członek komisji ocenia wniosek indywidualnie.

Ilość miejsc na wyjazdy na studia jest uzależniona od wysokości dotacji przyznanej Uniwersytetowi Artystycznemu w Poznaniu przez Narodową Agencję Programu Erasmus+ w konkursie wniosków 2025. W rekrutacji przewidziano również wyjazdy z umowy KA131-2024 które będą realizowane do wyczerpania środków.

ROZWIN

Zakwalifikowani na wyjazd

  1. 1. W procesie kwalifikacji do wyjazdu na konkretną uczelnie będą brane pod uwagę:

  • liczba punktów uzyskanych w postępowaniu rekrutacyjnym;
  • preferencje kandydata;
  • maksymalna liczba kandydatów możliwych do zakwalifikowana do wyjazdu na daną uczelnię (przewidziana w umowie z daną uczelnią).

W formularzu aplikacyjnym kandydaci będą zobowiązani podać nazwy 3 uczelni, na które chcieliby aplikować. Uczelnia wpisana pod numerem 1 to uczelnia priorytetowa. Kandydat może być nominowany na wyjazd do jednej z 3 wybranych uczelni na podstawie wyżej wymienionych kryteriów.

W przypadku wyczerpania miejsc na uczelnie wybraną priorytetowo przez kandydatów z wyższą punktacją, kandydat zostanie nominowany na uczelnie wymienią w dalszej kolejności.

Osoby zakwalifikowane do wyjazdu będą proszone o mailowe potwierdzenie chęci wzięcia udziału w programie Erasmus+. Jeżeli w ciągu 7 dni od otrzymania wiadomości kandydat nie potwierdzi chęci udziału, jego miejsce zajmie kolejna osoba z listy rezerwowych.

  1. 2. Nominacje.

    Koordynator Programu Erasmus+ prześle do uczelni partnerskich nominacje wszystkich kandydatów zakwalifikowanych do wyjazdu.
    Wysłanie nominacji nie oznacza automatycznie, że uczelnia partnerska przyjmie danego kandydata.
    Każda uczelnia ma własny tryb rekrutacji kandydatów na Erasmusa. Studenci nominowani przez UAP są zobowiązani samodzielne dostarczyć danej uczelni wszelkie wymagane dokumenty w wyznaczonym przez tę uczelnię terminie.
    Pozytywne przejście rekrutacji powinno zakończyć się otrzymaniem oficjalnego Letter of Acceptance. Kandydaci, którzy zostali odrzuceni przez uczelnię zagraniczną nie mogą ubiegać się o nominowanie na inną uczelnię.

ROZWIN

Wysokość grantu

Informacje nt. finansowania wyjazdów oraz obowiązujące stawki opisane zostały w dokumencie Uczelniane zasady finansowania wyjazdów stypendialnych realizowanych w ramach programu-Erasmus+, który został opublikowany na stronie UAP/studia/wymiany międzynarodowe.


PL

Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Unia Europejska ani EACEA nie ponoszą za nieodpowiedzialności.

EN

Funded by the European Union. Views and opinions expressed are however those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union or the European Education and Culture Executive Agency (EACEA). Neither the European Union nor EACEA can be held responsible for them.

  • Autor: Szymon Dolata
  • Opublikowano: 19.11.2018, 15:53
  • Ostatnia edycja: 10.02.2025, 15:42