Przejdź do treści

Studia podyplomowe Projektowanie efektów wizualnych VFX Design

https://vfx.uap.edu.pl/

Nowatorski program studiów podyplomowych z projektowania efektów wizualnych został przygotowany w wyniku współpracy Uniwersytetu Artystycznego ze studiem GPD. Zajęcia są prowadzone przez doświadczonych profesjonalistów z branży oraz wykwalifikowaną kadrę uniwersytetu, co zapewnia kształcenie pod kątem merytorycznym oraz praktycznym.

Studia są skoncentrowane na poznawaniu środowiska postprodukcji, trackingu i compositingu z wykorzystaniem narzędzi Blender, Nuke, Unreal Engine oraz AI. Zajęcia łączą zagadnienia praktyczne oraz artystyczne w obszarze modelowania przestrzeni w 3D, posługiwania się barwą i kompozycją, dopełnione przez projektowanie grafiki kinetycznej i typografii oraz zagadnienia związane z animacją. Program studiów wraz z zajęciami praktycznymi w studiach filmowych GPD przygotowuje do pracy w profesjonalnym środowisku narzędzi współczesnej branży filmowo-reklamowej. Zajęcia odbywają się też w studiu filmowym GPD z udziałem osób obsługi planu, gdzie studenci przygotowują nagrania do swoich ćwiczeń i projektów w całkowicie profesjonalnych warunkach.

PROGRAM:

Liczba godzin dydaktycznych 

  • 216 godzin zajęć (45 min) 
  • 12 zjazdów (6 w semestrze), zajęcia w soboty i niedziele 
  • 2 semestry (październik–styczeń, luty–maj) 

Przedmioty

Projektowanie 3D / AI (48 godz.)

  • zasady animowania i postprodukcji AI
  • tworzenie zaawansowanych materiałów, tekstu i oświetlenia w narzędziach 3d i AI
  • tracking kamery i compositing
  • tworzenie finalnych ujęć w oparciu o materiały

Compositing i podstawy 3d (36 godz.)

  • podstawy compositingu
  • Budowanie scen, trackery, efekty
  • modelowanie i podstawy 3d 

Teamwork i postprodukcja (18 godz.)

  • w tym praktyka na planie filmowym
  • rozwijanie i poszukiwanie predyspozycji do specjalizacji
  • wspieranie narzędziami AI procesu produkcji
  • prawne aspekty co-workingu

Unreal i 3d (48 godz.)

  • w tym praktyka na planie filmowym
  • synchronizacja scen
  • oświetlanie oraz integracja 3D
  • render wirtualny

Teoria i praktyka animacji (18 godz.)

  • zasady animacji i strategie ruchu 
  • animacja rysunkowa, poklatkowa, stop-motion i rotoskopia 
  • postprodukcja animacji poklatkowej 
  • tworzenie postaci i elementów animowanych

Animacja wektorowa i typograficzna (18 godz.)

  • zasady tworzenia animacji wektorowych i bitmapowych 
  • animacja typografii 2D, presety, efekty, maski, kontrolery 
  • renderowanie oraz eksport do postprodukcji 
  • tworzenie animowanych elementów graficznych i typograficznych na potrzeby produkcji wideo

Kolor i kompozycja w obrazie (18 godz.)

  • zasady i rodzaje mieszania barw oraz świadome użycie koloru 
  • rodzaje kompozycji
  • techniki i style w malarstwie 
  • tworzenie obrazów w oparciu o określone palety barw

Przestrzeń i światło w rzeźbie (18 godz.)

  • zagadnienia trójwymiarowości formy i rozwijanie umiejętności postrzegania przestrzeni 
  • teoria i praktyka podstawowych technik rzeźbiarskich
  • środki wyrazu i forma oraz realizm i synteza,
  • tworzenie realnych modeli z gliny i w 3D

Dla kogo?

Jeśli masz dyplom ukończenia studiów (licencjackich, inżynierskich lub magisterskich) na dowolnym kierunku, a także masz podstawowe doświadczenie w którejś z poniższych dziedzin: 3D, animacji graficznej, motion designie, montażu wideo, postprodukcji, grach wideo lub w sztukach wizualnymi. Chciałbyś zdobyć kompetencje profesjonalnego twórcy efektów wizualnych tworzonych na potrzeby branży reklamowej czy filmowej, to studia podyplomowe z projektowania efektów wizualnych są dla Ciebie.

REKRUTACJA

15 maja – otwarcie rekrutacji 

22 września – zamknięcie rekrutacji

Rekrutacja odbywa się poprzez system elektroniczny Akademus.

Aby aplikować na studia należy wypełnić formularz w systemie Akademus oraz zamieścić portfolio prac w formie PDF (A4 poziomo, maks. 6 stron), którego pierwsza strona zawiera CV wraz ze zdjęciem. 

Portfolio może zawierać prace graficzne, ilustracje, modele 3D, wizualizacje, fotografie lub dokumentację animacji bądź prac wideo w formie klatek poglądowych oraz linków do materiałów zamieszczonych na platformach wideo.

STRONA INTERNETOWA STUDIÓW VFX DESIGN →

CZESNE

Opłata na rok akademicki 2025/26 – 11500 zł/rok, płatne w 2 ratach:
– za semestr zimowy w terminie do 2 października 2025 roku, w kwocie 5750 zł
– za semestr letni w terminie do 15 stycznia 2026 roku, w kwocie 5750 zł

Cel studiów

  • przygotowanie artystyczno-zawodowe do tworzenia cyfrowych efektów wizualnych 2D + 3D stosowanych w postprodukcji wideo, a także komponowania materiałów wizualnych na potrzeby produkcji reklamowych i filmowych 
  • zdobycie praktycznych umiejętności posługiwania się narzędziami 3D (Blender i Unreal Engine), compositingu (Nuke) oraz różnymi rozszerzeniami AI 
  • wykształcenie świadomego projektanta rozumiejącego aspekty tworzenia efektów wizualnych takie, jak: kompozycja, kolor, przestrzeń oraz dynamika obrazu cyfrowego 
  • przygotowanie do podjęcia pracy na stanowisku profesjonalnego projektanta-animatora mającego kompetencje do pracy zespołowej

Prowadzący zajęcia

Jarosław Piekarski

GPD – Compositing wideo NUKE

VFX supervisor, specjalista w dziedzinie compositingu i art director. Z ogromnym doświadczeniem fotograficznym, który każdego greena zmieni w część realnego świata.

Pracował przy wielu nagradzanych produkcjach filmowych. Specjalizuje się korekcji barwnej, zdjęciach, montażu i efektach wizualnych.

Wojciech A. Hoffmann

Uniwersytet Artystyczny – Teoria i praktyka animacji 

Członek Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Twórca teledysków dla polskich i zagranicznych zespołów, eksperymentalnych filmów animowanych, obiektów interaktywnych i koncertów audiowizualnych, a także VJ. Tworzy motion design i autorskie techniki animacji. Zwycięzca w duecie Red Girl Award 48h 3d Jam podczas 14. Międzynarodowym Festiwalu Filmów Trikowych i Animowanych w Stuttgarcie. Nagradzany na wielu festiwalach filmowych.

Denys Polovynka

GPD – AI i postprodukcja

Denys Polovynka to specjalista w dziedzinie animacji AI oraz postprodukcji filmowej. Pracuje w GPD Agency & Film Studio, jednym z największych domów produkcyjnych w Polsce. W swojej pracy koncentruje się na łączeniu klasycznych technik reklamowych z nowoczesnymi, generowanymi przy użyciu sztucznej inteligencji, tworząc innowacyjne i angażujące treści wizualne.

Mateusz Kokot

Uniwersytet Artystyczny – Animacja wektorowa i typograficzna

Prowadzi badania i eksploruje kontekst projektowania graficznego w obszarze nowych mediów. Autor licznych opraw graficznych, oraz identyfikacji wizualnych dla telewizji. Twórca projektów animacji oraz multimedialnych scenografii do sztuk teatralnych oraz musicali. Laureat 25. Międzynarodowego Biennale Plakatu w Warszawie (animacja plakatu) oraz Festiwalu TYPOMANIA (animacja typograficzna).

Grzegorz Leszczyński

3D Generalist – Compositing i podstawy 3d

Zawodowo związany z poznańskim kolektywem #WJUVJS, Grzegorz Leszczyński od lat aktywnie tworzy w przestrzeni wizualnej. Jego dorobek obejmuje mappingi, wizualizacje koncertów, oprawy wizualne festiwali oraz realizację różnorodnych wydarzeń LIVE.
W swojej pracy z powodzeniem łączy pasję do muzyki i obrazu. Jest absolwentem wydziału Animacji UAP oraz kierunku VFX, co stanowi solidną podstawę jego multidyscyplinarnej działalności.

  • Autor: Michał Jaborski
  • Opublikowano: 15.05.2024, 12:37
  • Ostatnia edycja: 17.11.2025, 10:56

TEST_ABC