Nowatorski program studiów podyplomowych z projektowania efektów wizualnych został przygotowany w wyniku współpracy Uniwersytetu Artystycznego ze studiem GPD. Zajęcia są prowadzone przez doświadczonych profesjonalistów z branży oraz wykwalifikowaną kadrę uniwersytetu, co zapewnia kształcenie pod kątem merytorycznym oraz praktycznym.
Studia są skoncentrowane na poznawaniu środowiska postprodukcji, trackingu i compositingu z wykorzystaniem narzędzi Blender, Nuke, Unreal Engine oraz AI. Zajęcia łączą zagadnienia praktyczne oraz artystyczne w obszarze modelowania przestrzeni w 3D, posługiwania się barwą i kompozycją, dopełnione przez projektowanie grafiki kinetycznej i typografii oraz zagadnienia związane z animacją. Program studiów wraz z zajęciami praktycznymi w studiach filmowych GPD przygotowuje do pracy w profesjonalnym środowisku narzędzi współczesnej branży filmowo-reklamowej.
Liczba godzin dydaktycznych
Modelowanie i animacja 3D – Blender
Compositing video – NUKE
Animowanie w wirtualnej scenografii – Unreal Engine
Teamwork i postprodukcja
Teoria i praktyka animacji (18 godz.)
Animacja wektorowa i typograficzna (18 godz.)
Kolor i kompozycja w obrazie (18 godz.)
Przestrzeń i światło w rzeźbie (18 godz.)
Jeśli masz dyplom ukończenia studiów (licencjackich, inżynierskich lub magisterskich) na dowolnym kierunku, a także masz podstawowe doświadczenie w którejś z poniższych dziedzin: 3D, animacji graficznej, motion designie, montażu wideo, postprodukcji, grach wideo lub w sztukach wizualnymi. Chciałbyś zdobyć kompetencje profesjonalnego twórcy efektów wizualnych tworzonych na potrzeby branży reklamowej czy filmowej, to studia podyplomowe z projektowania efektów wizualnych są dla Ciebie.
15 maja – otwarcie rekrutacji
16 września – zamknięcie rekrutacji
Rekrutacja odbywa się poprzez system elektroniczny Akademus.
Aby aplikować na studia należy wypełnić formularz w systemie Akademus oraz zamieścić portfolio prac w formie PDF (A4 poziomo, maks. 6 stron), którego pierwsza strona zawiera CV wraz ze zdjęciem.
Portfolio może zawierać prace graficzne, ilustracje, modele 3D, wizualizacje, fotografie lub dokumentację animacji bądź prac wideo w formie klatek poglądowych oraz linków do materiałów zamieszczonych na platformach wideo.
Opłata na rok akademicki 2024/25 – 9500 zł/rok, płatne w 2 ratach:
– za semestr zimowy w terminie do 2 października 2024 roku, w kwocie 4750 zł
– za semestr letni w terminie do 15 stycznia 2025 roku, w kwocie 4750 zł
Jarosław Piekarski
GPD – Compositing wideo NUKE
VFX supervisor, specjalista w dziedzinie compositingu i art director. Z ogromnym doświadczeniem fotograficznym, który każdego greena zmieni w część realnego świata.
Pracował przy wielu nagradzanych produkcjach filmowych. Specjalizuje się korekcji barwnej, zdjęciach, montażu i efektach wizualnych.
Wojciech A. Hoffmann
Uniwersytet Artystyczny – Teoria i praktyka animacji
Członek Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Twórca teledysków dla polskich i zagranicznych zespołów, eksperymentalnych filmów animowanych, obiektów interaktywnych i koncertów audiowizualnych, a także VJ. Tworzy motion design i autorskie techniki animacji. Zwycięzca w duecie Red Girl Award 48h 3d Jam podczas 14. Międzynarodowym Festiwalu Filmów Trikowych i Animowanych w Stuttgarcie. Nagradzany na wielu festiwalach filmowych.
Marcin Mielke
GPD – Projektowanie 3D Blender
Absolwent Collegium Da Vinci w Poznaniu, na kierunku Grafika. Pracował jako kierownik studia filmowego, gdzie rozwijał umiejętności operatorskie i montażowe. Obecnie jest Supervisorem 3D w GPD. Swoje doświadczenie zbierał również jako nauczyciel takich przedmiotów jak: fotografia, projektowanie graficzne oraz kompozycja obrazu. Prowadził warsztaty MOGIK (konferencja z dziedziny motion designu, która łączy i promuje polskie środowisko twórców).
Mateusz Kokot
Uniwersytet Artystyczny – Animacja wektorowa i typograficzna
Prowadzi badania i eksploruje kontekst projektowania graficznego w obszarze nowych mediów. Autor licznych opraw graficznych, oraz identyfikacji wizualnych dla telewizji. Twórca projektów animacji oraz multimedialnych scenografii do sztuk teatralnych oraz musicali. Laureat 25. Międzynarodowego Biennale Plakatu w Warszawie (animacja plakatu) oraz Festiwalu TYPOMANIA (animacja typograficzna).
Wojciech Janicki
GPD – Unreal
3D generalist z blisko 10-letnim doświadczeniem w wizualizacji produktu i architektury. Inspiruje innych do doskonalenia pracy, dzieląc się pasją do tworzenia trójwymiarowych i interaktywnych światów. Specjalista Unreal Engine.