Studia podyplomowe Grafika Projektowa przeznaczone są dla osób:
które ukończyły studia na różnych kierunkach studiów wyższych (co najmniej pierwszego stopnia)
chcących zdobyć praktyczne umiejętności pozwalające na realizację projektów z zakresu projektowania graficznego
pracujących, lub zainteresowanych pracą w studiach projektowych, agencjach reklamowych czy instytucjach związanych z tworzeniem szeroko pojętej komunikacji wizualnej
chcących pogłębić swoje dotychczasowe i zdobyć nowe doświadczenie z zakresu projektowania graficznego
zainteresowanych komunikacją wizualną w kontekście projektowania graficznego
PROGRAM:
Liczba godzin dydaktycznych:
184 godziny lekcyjne (45 min.)
12 zjazdów (sobota–niedziela)
2 semestry (październik–styczeń, luty–maj)
Zakres zagadnień:
Typografia (18 godz. – zajęcia teoretyczne 2 godz., zajęcia praktyczne 16 godz.)
poznanie zasad składu tekstu
warsztaty z praktycznych zastosowań typografii
użycie litery jako podstawowego narzędzia w projektowaniu graficznym
operowanie typografią w tworzeniu uniwersalnych komunikatów wizualnych
historia projektowania graficznego w kontekście typografii
Identyfikacja wizualna (36 godz. – zajęcia teoretyczne 6 godz., zajęcia praktyczne 30 godz.)
poznanie strategii budowania wizerunku marki, produktu czy firmy
poznanie zasad tworzenia kompleksowych systemów identyfikacji wizualnej
budowanie narracji wizualnej z uwzględnieniem współczesnych trendów i zjawisk wizualnych
konstruowanie architektury informacji
projektowanie znaków graficznych i logotypów
warsztaty z wykorzystaniem programów graficznych (Photoshop, Ilustrator)
Projektowanie komunikatu wizualnego (36 godz. – zajęcia teoretyczne 6 godz., zajęcia praktyczne 30 godz.)
poznanie konwencji i zasad obowiązujących we współczesnym projektowaniu graficznym
poznanie zależności pomiędzy funkcją a formą
umiejętność konstruowania przekazów wizualnych za pomocą świadomego doboru właściwych środków wyrazu
warsztaty projektowe
umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej z zakresu historii sztuki, historii projektowania graficznego i designu do kreacji grafiki o charakterze autorskim jak i reklamowym
Przygotowanie do druku (36 godz. – zajęcia teoretyczne 6 godz., zajęcia praktyczne 30 godz.)
warsztaty z praktycznych umiejętności przygotowania do druku takich form jak: książka, gazeta, akcydensy itp.
podstawy pracy w programach Ilustrator, InDesign
umiejętność wykorzystania nowoczesnej technologii w procesie przygotowania do druku
warsztaty fotoedycji z wykorzystaniem programów graficznych (Photoshop)
poznanie właściwości materiałów poligraficznych w kontekście przygotowania do druku
Projektowanie wydawnictw (36 godz. – zajęcia teoretyczne 6 godz., zajęcia praktyczne 30 godz.)
poznanie zasad tworzenia różnego rodzaju form wydawniczych: książka, katalog, album, gazeta, program, ulotka
poznanie zasad w budowaniu relacji typografia – ilustracja
budowanie architektury wydawnictw w odniesieniu do treści i funkcji
projektowanie wydawnictw na siatkach modularnych
warsztaty z wykorzystaniem programów graficznych (Ilustrator, InDesign)
Projektowanie animacji graficznej (18 godz. – zajęcia teoretyczne 2 godz., zajęcia praktyczne 16 godz.)
poznanie zasad tworzenia różnego rodzaju technik animacji: poklatkowa, wektorowa, rastrowa
poznanie zasad budowania kompozycji oraz dynamiki animacji
zasady i warsztaty projektowania animacji typograficznej
konstrukcja animacji na potrzeby współczesnych mediów
Warsztatowe techniki druku (18 godz. – zajęcia praktyczne 18 godz.)
poznanie klasycznych technik druku
wykorzystanie warsztatowych technik druku w odniesieniu do współczesnego projektowania
warsztaty z technik drukarskich takich jak: offset, druk wypukły, sitodruk
Prawo autorskie (6 godz. – zajęcia teoretyczne 6 godz.)
Prawo autorskie a praktyka projektowa
Cel studiów:
przygotowanie zawodowe studentów do tworzenia kreacji szeroko pojętych projektów graficznych w obszarze projektowania graficznego, a także podstawowych technik z zakresu grafiki warsztatowej
zdobycie praktycznych umiejętności pozwalających samodzielnie formułować założenia projektowe wyrażone w adekwatnej formie graficznej w ramach takich dziedzin jak plakat, ilustracja, typografia, grafika wydawnicza, identyfikacja wizualna i innych form projektowych
wykształcenie świadomego projektanta rozumiejącego aspekty komunikacji wizualnej, znającego procesy i technologie pozwalające realizować projekty o charakterze autorskim jak i zespołowym w kontekście współczesnej narracji wizualnej
przygotowanie studentów do podjęcia pracy w zawodzie grafika, rozumiejącego potrzeby współczesnego społeczeństwa i potrafiącego odpowiadać na jego zapotrzebowanie a także znającego różnego rodzaju narracje wizualne. Potrafiącego działać samodzielnie a także współpracować z większymi zespołami, co pozwala na zatrudnienie w agencjach promocji i reklamy a także podjęcie indywidualnej współpracy z różnego rodzaju podmiotami, zarówno z sektora biznesu, kultury czy działań społecznych.
Opłaty na rok akademicki 2024/25: 7000 zł/rok, możliwość płatności w 2 ratach (→ więcej informacji)
za semestr zimowy w terminie do dnia 02 października 2024 roku, w kwocie 3.500 zł;
za semestr letni w terminie do dnia 15 stycznia 2025 rok, w kwocie 3.500 zł.