Przejdź do treści

Studia podyplomowe Projektowanie efektów wizualnych

Nowatorski program studiów podyplomowych z projektowania efektów wizualnych został przygotowany w wyniku współpracy Uniwersytetu Artystycznego ze studiem GPD. Zajęcia są prowadzone przez doświadczonych profesjonalistów z branży oraz wykwalifikowaną kadrę uniwersytetu, co zapewnia kształcenie pod kątem merytorycznym oraz praktycznym.

Studia są skoncentrowane na poznawaniu środowiska postprodukcji, trackingu i compositingu z wykorzystaniem narzędzi Blender, Nuke, Unreal Engine oraz AI. Zajęcia łączą zagadnienia praktyczne oraz artystyczne w obszarze modelowania przestrzeni w 3D, posługiwania się barwą i kompozycją, dopełnione przez projektowanie grafiki kinetycznej i typografii oraz zagadnienia związane z animacją. Program studiów wraz z zajęciami praktycznymi w studiach filmowych GPD przygotowuje do pracy w profesjonalnym środowisku narzędzi współczesnej branży filmowo-reklamowej.

PROGRAM:

Liczba godzin dydaktycznych 

  • 216 godzin zajęć (45 min) 
  • 12 zjazdów (6 w semestrze), zajęcia w soboty i niedziele 
  • 2 semestry (październik–styczeń, luty–maj) 

Przedmioty

Modelowanie i animacja 3D – Blender

  • zasady animowania elementów 3D 
  • tworzenie zaawansowanych materiałów, tekstu i oświetlenia 
  • modelowanie obiektów proceduralnych 
  • tworzenie animacji na potrzeby postprodukcji 
  • obsługa materiałów zewnętrznych i ich obróbka (camera track, substance material) 
  • optymalizacja elementów 3D

Compositing video – NUKE

  • zasady pracy i filozofia programu NUKE 
  • podstawowe zagadnienia compositingu oraz ich zastosowanie (roto, track, kluczowanie, paint, compositing 3D, tracking 3D, multipass compositing) 
  • zaawansowane zagadnienia compositingu – światło, colorscience, look dev 
  • budowanie kompozycji z wielu źródeł 
  • colorgrading oraz final touch 
  • praca na planie 
  • wykorzystanie Unreal Engine

Animowanie w wirtualnej scenografii Unreal Engine

  • zasady budowania i podstawy myślenia gamingowego w tworzeniu wirtualnych środowisk 
  • praca z modelami, materiałami, organizacja i optymalizacja sceny 
  • tworzenie wirtualnego otoczenia od podstaw 
  • oświetlanie sceny, praca z wirtualną kamerą 
  • animacja oraz rendering materiału do dalszej obróbki w NUKE

Teamwork i postprodukcja

  • poszukiwanie i rozwijanie predyspozycji do specjalizacji 
  • wspieranie procesu produkcji narzędziami AI
  • zespołowe tworzenie projektu

Teoria i praktyka animacji (18 godz.)

  • zasady animacji i strategie ruchu 
  • animacja rysunkowa, poklatkowa, stop-motion i rotoskopia 
  • postprodukcja animacji poklatkowej 
  • tworzenie postaci i elementów animowanych

Animacja wektorowa i typograficzna (18 godz.)

  • zasady tworzenia animacji wektorowych i bitmapowych 
  • animacja typografii 2D, presety, efekty, maski, kontrolery 
  • renderowanie oraz eksport do postprodukcji 
  • tworzenie animowanych elementów graficznych i typograficznych na potrzeby produkcji wideo

Kolor i kompozycja w obrazie (18 godz.)

  • zasady i rodzaje mieszania barw oraz świadome użycie koloru 
  • rodzaje kompozycji
  • techniki i style w malarstwie 
  • relacje barw oraz rodzaje palet

Przestrzeń i światło w rzeźbie (18 godz.)

  • zagadnienia trójwymiarowości formy i rozwijanie umiejętności postrzegania przestrzeni 
  • charakterystyka podstawowych technik rzeźbiarskich 
  • bryły i tekstury
  • techniki cyfrowego odwzorowania rzeczywistości w przestrzeni 3D

Dla kogo?

Jeśli masz dyplom ukończenia studiów (licencjackich, inżynierskich lub magisterskich) na dowolnym kierunku, a także masz podstawowe doświadczenie w którejś z poniższych dziedzin: 3D, animacji graficznej, motion designie, montażu wideo, postprodukcji, grach wideo lub w sztukach wizualnymi. Chciałbyś zdobyć kompetencje profesjonalnego twórcy efektów wizualnych tworzonych na potrzeby branży reklamowej czy filmowej, to studia podyplomowe z projektowania efektów wizualnych są dla Ciebie.

REKRUTACJA

15 maja – otwarcie rekrutacji 

15 lipca – zamknięcie rekrutacji

Rekrutacja odbywa się poprzez system elektroniczny Akademus.

Aby aplikować na studia należy wypełnić formularz w systemie Akademus oraz zamieścić portfolio prac w formie PDF (A4 poziomo, maks. 6 stron), którego pierwsza strona zawiera CV wraz ze zdjęciem. 

Portfolio może zawierać prace graficzne, ilustracje, modele 3D, wizualizacje, fotografie lub dokumentację animacji bądź prac wideo w formie klatek poglądowych oraz linków do materiałów zamieszczonych na platformach wideo.

SZCZEGÓŁY REKRUTACJI →

CZESNE

Opłata na rok akademicki 2024/25 – 9500 zł/rok, płatne w 2 ratach: 

– za semestr zimowy w terminie do 2 października 2024 roku, w kwocie 4750 zł 

– za semestr letni w terminie do 15 stycznia 2025 roku, w kwocie 4750 zł

Cel studiów

  • przygotowanie artystyczno-zawodowe do tworzenia cyfrowych efektów wizualnych 2D + 3D stosowanych w postprodukcji wideo, a także komponowania materiałów wizualnych na potrzeby produkcji reklamowych i filmowych 
  • zdobycie praktycznych umiejętności posługiwania się narzędziami 3D (Blender i Unreal Engine), compositingu (Nuke) oraz różnymi rozszerzeniami AI 
  • wykształcenie świadomego projektanta rozumiejącego aspekty tworzenia efektów wizualnych takie, jak: kompozycja, kolor, przestrzeń oraz dynamika obrazu cyfrowego 
  • przygotowanie do podjęcia pracy na stanowisku profesjonalnego projektanta-animatora mającego kompetencje do pracy zespołowej

Prowadzący zajęcia

Jarosław Piekarski

GPD – Compositing wideo NUKE

VFX supervisor, specjalista w dziedzinie compositingu i art director. Z ogromnym doświadczeniem fotograficznym, który każdego greena zmieni w część realnego świata.

Pracował przy wielu nagradzanych produkcjach filmowych. Specjalizuje się korekcji barwnej, zdjęciach, montażu i efektach wizualnych.

Wojciech A. Hoffmann

Uniwersytet Artystyczny – Teoria i praktyka animacji 

Członek Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Twórca teledysków dla polskich i zagranicznych zespołów, eksperymentalnych filmów animowanych, obiektów interaktywnych i koncertów audiowizualnych, a także VJ. Tworzy motion design i autorskie techniki animacji. Zwycięzca w duecie Red Girl Award 48h 3d Jam podczas 14. Międzynarodowym Festiwalu Filmów Trikowych i Animowanych w Stuttgarcie. Nagradzany na wielu festiwalach filmowych.

Marcin Mielke

GPD – Projektowanie 3D Blender

Absolwent Collegium Da Vinci w Poznaniu, na kierunku Grafika. Pracował jako kierownik studia filmowego, gdzie rozwijał umiejętności operatorskie i montażowe. Obecnie jest Supervisorem 3D w GPD. Swoje doświadczenie zbierał również jako nauczyciel takich przedmiotów jak: fotografia, projektowanie graficzne oraz kompozycja obrazu. Prowadził warsztaty MOGIK (konferencja z dziedziny motion designu, która łączy i promuje polskie środowisko twórców).

Mateusz Kokot

Uniwersytet Artystyczny – Animacja wektorowa i typograficzna

Prowadzi badania i eksploruje kontekst projektowania graficznego w obszarze nowych mediów. Autor licznych opraw graficznych, oraz identyfikacji wizualnych dla telewizji. Twórca projektów animacji oraz multimedialnych scenografii do sztuk teatralnych oraz musicali. Laureat 25. Międzynarodowego Biennale Plakatu w Warszawie (animacja plakatu) oraz Festiwalu TYPOMANIA (animacja typograficzna).

Wojciech Janicki

GPD – Unreal

3D generalist z blisko 10-letnim doświadczeniem w wizualizacji produktu i architektury. Inspiruje innych do doskonalenia pracy, dzieląc się pasją do tworzenia trójwymiarowych i interaktywnych światów. Specjalista Unreal Engine.

  • Autor: Michał Jaborski
  • Opublikowano: 15.05.2024, 12:37
  • Ostatnia edycja: 24.06.2024, 12:23