Przejdź do treści

VII edycja (2020)

  • Główna nagroda:
    Agnieszka Sukienniczak
    (Wydział Edukacji Artystycznej i Kuratorstwa) za pracę „Sposoby kuratorowania architektury a pytanie o jej przyszłość. Strategie kuratorskie wystaw architektonicznych na podstawie wybranych ekspozycji zorganizowanych w Pawilonie Polskim na Biennale Architektury w Wenecji” przygotowaną pod kierunkiem dr hab. Marty Smolińskiej, prof. UAP
  • Wyróżnienia:
    • Christina Everts (Wydział Sztuki Mediów) za pracę „Threshold. The importance of the private space for the public realm” przygotowaną pod kierunkiem dr Aleksandry Paradowskiej
    • Joanna Berg (Wydział Fotografii) za pracę „Queerowi nomadzi – doświadczenia osób nieheteronormatywnych mieszkających w Chiang Mai w Tajlandii” przygotowaną pod kierunkiem dr hab. Marianny Michałowskiej, prof. UAM

VI edycja (2019)

  • Główna nagroda:
    Adrian Szwarc
    (Wydział Sztuki Mediów) za pracę „Wybrane zagadnienia popkultury japońskiej wobec sztuki „po internecie”” przygotowaną pod kierunkiem dr hab. Ewy Wójtowicz, prof. UAP.
  • Wyróżnienia:
    • Wojciech Iłenda (Wydział Rzeźby) za pracę „Dlaczego tracimy grunt pod nogami? (Nie)stabilność jako strategia artystyczna w wybranych pracach Carla Andre, Jana Berdyszaka i Karoliny Komasy” przygotowaną  pod kierunkiem dr hab. Marty Smolińskiej, prof. UAP
    • Aleksander Radziszewski (Wydział Edukacji Artystycznej i Kuratorstwa) za pracę „Gdzie ci mężczyźni? Męskości w polskiej sztuce współczesnej” przygotowaną pod kierunkiem dr hab. Izabeli Kowalczyk, prof. UAP

V edycja (2018)

  • Główna nagroda:
    Stanisław Jakub Bednarek (Wydział Architektury i Wzornictwa) za pracę „Recykling krajobrazu: renaturyzacja, rekultywacja i reurbanizacja” przygotowaną pod kierunkiem dr hab. Izabeli Kowalczyk, prof. UAP
  • Wyróżnienia:
    • Daria Grabowska (Wydział  Edukacji Artystycznej i Kuratorstwa) za pracę „Gdzie macie swoich krytyków? Diagnoza polskiej krytyki artystycznej po 1989 roku” przygotowaną pod kierunkiem dr hab. Izabeli Kowalczyk, prof. UAP
    • Jędrzej Hofman (Wydział Malarstwa i Rysunku) za pracę „Punkt, linia i płaszczyzna a przestrzeń. Wymiary tradycji malarskiej i jej medium” przygotowaną pod kierunkiem dr hab. Marty Smolińskiej, prof. UAP

IV edycja (2017)

  • Główna nagroda:
    Maryna Sakowska
    (Wydział Malarstwa i Rysunku) za pracę „Recykling w polu sztuki jako strategia artystyczna w dobie późnego kapitalizmu” przygotowaną pod kierunkiem dr hab. Marty Smolińskiej, prof. UAP.
  • Wyróżnienie:
    • Kinga Popiela (Wydział Malarstwa i Rysunku) za pracę „C(I)AŁOKSZTAŁT. Analiza procesów somatycznych zachodzących w aktywnym ciele artysty podczas procesu twórczego” przygotowaną pod kierunkiem dr hab. Marty Smolińskiej, prof. UAP

III edycja (2016)

  • Główna nagroda:
    Dawid Marszewski (Wydział Malarstwa i Rysunku) za pracę „Dlaczego niektóre obrazy chcą wyskoczyć z okna? Dyskurs metamalarski w dobie nadmiaru”, przygotowaną pod opieką dr hab. Marty Smolińskiej, prof. UAP.
  • Wyróżnienia:
    • Anna Róża Kołacka (Wydział Malarstwa i Rysunku) za pracę „W (lustrze) tradycji. Odbicia, rozbicia, heterotopie” przygotowaną pod opieką dr hab. Marty Smolińskiej, prof. UAP.
    • Martyna Pająk (Wydział Rzeźby i Działań Przestrzennych) za pracę „Ciało rzeźby. Niemimetyczne środki wyrazu w rzeźbie organicznej XX i XXI wieku” przygotowaną pod opieką dr hab. Marty Smolińskiej, prof. UAP

II edycja (2015)

  • Główna nagroda:
    Maria Ancukiewicz (Wydział Edukacji Artystycznej i Kuratorstwa) za pracę „Aktywna publiczność w historii wystaw: próba monografii” przygotowaną pod opieką dra Witolda Kanickiego
  • Wyróżnienia:
    • Robert Jarzec (Wydział Grafiki i Komunikacji Wizualnej) za pracę „Cztery i pół miliona spojrzeń. O infografikach z pierwszej Powszechnej Wystawy Krajowej” przygotowaną pod kierunkiem dr hab. Romana Kubickiego
    • Karolina Pikosz (Wydział Edukacji Artystycznej i Kuratorstwa) za pracę „Relacje ludzko – zwierzęce na wybranych przykładach ze sztuki polskiej” przygotowaną pod kierunkiem dr hab. Izabeli Kowalczyk
    • Marta Urbańska (Wydział Architektury i Wzornictwa) za pracę „Kasztelania Santok. Marina w Dolinie Noteci” przygotowaną pod kierunkiem prof. Włodzimierza Dreszera

I edycja (2014)

  • Główna nagroda:
    Tomasz Trawiński
    (Wydział Edukacji Artystycznej i Kuratorstwa) za pracę „Postmodernizm w polskiej architekturze sakralnej – między kiczem a transcendencją” przygotowaną pod opieką dr hab. Renaty Rogozińskiej
  • Wyróżnienia:
    • Wojciech Beszterda (Wydział Komunikacji Multimedialnej) za pracę „Anastazy Bogdan Wiśniewski – próba monografii” przygotowaną pod opieką dra Witold Kanickiego
    • Maryam Muliaee (Wydział Komunikacji Multimedialnej) za pracę „Heterotopia and Absence Intersection in Art” przygotowaną pod opieką dr Ewy Wójtowicz

  • Autor: Agata Tratwal
  • Opublikowano: 27.01.2022, 11:11
  • Ostatnia edycja: 02.02.2022, 10:05