Przejdź do treści

dr Michał Tatarkiewicz, adiunkt
michal.tatarkiewicz@uap.edu.pl

Michał Tatarkiewicz urodził się 12 marca 1980 roku w Poznaniu. W 2006 roku ukończył z wyróżnieniem Akademię Sztuk Pięknych w Poznaniu (obecnie Uniwersytet Artystyczny). Dyplom obronił w pracowni litografii. W latach 2007–2024 pracował na stanowisku laboranta w V Pracowni Offsetu (obecnie w IV Pracowni Grafiki). W 2022 roku obronił przewód doktorski, Jego prace zostały docenione i nagrodzone w wielu międzynarodowych i krajowych konkursach. Od 2024 roku pracuje na stanowisku adiunkta. W swojej twórczości wykorzystuje różne media: malarstwo, rysunek, grafikę, rysunek przestrzenny i plakat. Obrazy są ściśle związane z osobistym doświadczeniem, przedstawiają dialog pomiędzy człowiekiem a jego otoczeniem. Plakaty odnoszą się do problemów politycznych i społecznych.

ROZWIN

Nagrody

2013, Grand Prix na Biennale Plakatu Polskiego w Katowicach
3 miejsce na Międzynarodowym Biennale Plakatu ”BICeBe” w Boliwii
Wyróżnienie na Międzynarodowej Wystawie Satyrykon w Legnicy
2012, Nagroda Golden Bee na Międzynarodowym Biennale Graphic Design, Moskwa, Rosja
2008, Nominacja do nagrody Henkel Art w Wiedniu, Austria

ROZWIN

Wystawy

wystawy indywidualne

2022, Plakat się śmieje, Galeria Rotunda, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu
2019, Bez znieczulenia, Galeria Grafiki Biblioteki Sztuki, Uniwersytet Zielonogórski
2018, Ślad (nie)świadomego siebie w obrazie, Galeria Rotunda, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu

wystawy zbiorowe

2022, 13. PLASTER | Międzynarodowy Festiwal Grafiki Projektowej / International Festival of Graphic Design, Centrum Sztuki Współczesnej Toruń
2022, Make Jazz Not War, w ramach 18. edycji Międzynarodowego Festiwalu „Jazz w Ruinach”, Hala Modeli GZUT, Gliwice
2021, 100 Lat Polskiego Komitetu Olimpijskiego 1919-2019, Bolivia Poster Biennial BICeBé 2021/ patronat: Ambasada Stanów Zjednoczonych, International Council of Design/ Museo Nacional de Arte MNA, La Paz, Boliwia
2021, Infekcja,12. Plaster, Centrum Sztuki Współczesnej w Toruniu
2019, Art without borders – China & Polish Art Exchange Exhibition, Shaoxing Cultural Center, Museum of Fine Arts of He Shuifa, Shaoxing, Chiny
2019, Hommage à Bunt et Jung Idysz „+/–”, Muzeum Miasta Łodzi
2019, Absmak, Galeria Biblioteki Uniwersytetu Zielonogórskiego
2018, Tribute to Hong Kong, Posterized. Poster Art From Poland, Centrum Sztuki PMQ, Qube 2F, Hong Kong

Ciągi Fibonacciego wkomponowane w twarz modelki po operacjach plastycznych.
Boskie proporcje, druk cyfrowy, 2022
Dwa zdjęcia; na pierwszym sypialnia, na drugim sypialnia z postacią trzymającą okrąg.
Ślad (nie)świadomego siebie w obrazie I, algrafia, offset, serigrafia, 2018
Zdjęcie postaci siedzącej na łóżku w sypialni, stolik w rogu zaznaczony czerwonym kołem. Na zdjęciu obok widok na oświetlony korytarz z ciemnego pokoju. Opis dnia autora.
Ślad (nie)świadomego siebie w obrazie III, algrafia, offset, serigrafia, 2018
Ilustracja postaci klęczącego księdza w tęczowych skarpetach wystających spod koloratki.
Tolerancja, plakat, 2021
Ilustracja domu, którego dach jest w barwach flagi Palestyny.
 Palestyna, plakat, 2013
Ilustracja do Euro 2012; czarne kontury nóg piłkarzy są pokolorowane w centralnym punkcie plakatu.
Euro 2012, plakat, 2012
Dwa płótna z akrylowymi rysunkami bliżej nieokreślonego pomieszczenia z rurami i pokrętłami.
Coś, instalacja (akryl, płótno), 2010
Szkic dwóch postaci siedzących w przedziale pociągu.
W poszukiwaniu straconego czasu. Dziennik 2010-, papier, tusz
Szkice różnych postacie w słuchawkach i z telefonami.
W poszukiwaniu straconego czasu. Dziennik 2010-, papier, tusz
Obraz akrylowy na płótnie ukazujący biurko z monitorem, podłączonym aparatem fotograficznym, klawiaturą, notesem i długopisem.
Bezczynność, dyptyk, akryl na płótnie, 2015
  • Autor: Michał Żerdzicki
  • Opublikowano: 30.12.2022, 18:05
  • Ostatnia edycja: 06.12.2024, 19:10