Przejdź do treści

mgr Piotr Krajewski
wykładowca

Kontakt:
piotr.krajewski@uap.edu.pl

Wykładane przedmioty/prowadzone pracownie:
– Problematyka Nowych Mediow
– Historia i teoria filmu

Adres własnej strony www:
wrocenter.pl

Biogram:
Piotr Krajewski, kurator i autor zajmujący się nowymi mediami w sztuce. Ukończył kulturoznawstwo na Uniw. Wrocławskim. Współzałożyciel Biennale Sztuki Mediów WRO i jego dyrektor artystyczny, główny kurator Centrum Sztuki WRO. Kurator wystaw w Polsce i za granicą, autor artykułów wydawanych w Polsce, Niemczech, USA i Japonii oraz redaktor książek i publikacji multimedialnych. Wykładał gościnnie w Europie, Stanach Zjednoczonych i Japonii, uczestniczy w międzynarodowych konferencjach poświęconych problemom sztuki, strategiom kuratorskim i współczesnej kreatywności kulturowej.

Członek Rady Muzeum MOCAK w Krakowie, i Rady Galerii Miejskiej Arsenał w Poznaniu, członek Międzynarodowego Stowarzyszenia Krytyki Artystycznej AICA, Polskiego Towarzystwa Estetycznego i Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego. Mieszka we Wrocławiu.
Pole/a zainteresowań:
– alternatywne strategie artystyczne, intermedialność, problematyka, mediów społecznościowych,  estetyka, teoria kultury, filozofia sztuki, archeologia mediów, zwrot performatywny, awangarda, alternatywa, rewolta.

Najważniejsze osiągnięcia artystyczne:

/kurator wystaw/  

Za siedmioma, Dom Słowa Polskiego, Warszawa, 2017

Ćmy, kraby, fluidy, Hala Koszyki, Warszawa 2016

Skate Concrete, Centrum Sztuki WRO, 2015

On the Silver Globe, Kunsthal Aarhus, Dania, 2014

Carolee Schneemann: Life Book, Centrum Sztuki WRO, 2013  

Najważniejsze publikacje:
Historia instalacji wideo. Widok. WRO Media Art Reader, Nr 4,
Wrocław 2018 [w druku]
Zbigniew Rybczyński: Towards an Image of Our Times, w: State of Images: The Media Pioniers Zbigniew Rybczyński and Gabor Body, Siegfried Zielinski, Peter Weibel (eds.), Akademie der Künste, Berlin 2011
The All is Everything: Wideoprzestrzenie Mirosława Bałki | The All is Everything: Mirosław Bałka`s Videospaces, [w:] Mirosław Bałka, Fragment, CSW Zamek Ujazdowski, Warszawa 2011
Ukryta Dekada. Polska sztuka wideo 1985—1995, Wrocław 2010
Globalny Software. Nowe technologie — eksperymenty w sztuce i działania w przestrzeni społecznej 1968—73, w: Rewolucje 1968, red. nauk. H.Wróblewska, Biblioteka Gazety Wyborczej, Warszawa 2008
Józef Robakowski. Obrazy Energetyczne i zapisy bio—mechaniczne. Wrocław 2007

Najważniejsze nagrody, stypendia i rezydencje
– Arts Link Fellowship w Art Instutut Chicago i MIT Media Lab (1999)
– Goethe Instutute Stipendist  w ZKM Karlsruhe (2001)

Prowadzone projekty artystyczne i badawcze:
Międzynarodowe Biennale Sztuki Mediów WRO
Centrum Sztuki WRO

Działalność pozauczelniana:
juror festiwali i konkursów, m in. Transmediale, Berlin; European Media Art Festival, Osnabrueck; Internationale Kurzfilmtage, Oberhausen. Ekspert d/s sztuk performatywnych Komisji Europejskiej (2005) i ekspert tytularny Japońskiej Agencji Kulturalnej (2012).

interaktywna dokumentacja 3D wystawy Za siedmioma, Warszawa 2017

http://wnetrza3d.pl/realizacje/wgw/za-siedmioma/

dokumentacja wystawy Kamuflaż, Hala Koszyki, Warszawa 2017 

 

dokumentacja wystawy Skate Concrete, Centrum Sztuki WRO, Wrocław 2015 

 

  • Autor: tomasz.filipiak
  • Opublikowano: 22.03.2018, 18:04
  • Ostatnia edycja: 22.03.2018, 18:11