dr Adam Mazur
krytyk i teoretyk fotografii, historyk sztuki i amerykanista. Od 2013 roku wykłada na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu (Wydział Fotografii).
Laureat nagród im. ks. Szczęsnego-Dettloffa, nagrody im. Jerzego Stajudy oraz odznaczenia Gloria Artis.
W latach 2002-2013 kurator warszawskiego CSW Zamek Ujazdowski (m.in. wystaw zbiorowych Nowi Dokumentaliści, Efekt czerwonych oczu, Świat nie przedstawiony i indywidualnych Konrad Pustoła, Nicholas Grospierre, Martha Rosler, Wojciech Wilczyk).
Redaktor antologii, katalogów i autor książek m.in. Kocham fotografię (2008, 2009), Historie fotografii w Polsce 1839-2009 (2010), Decydujący moment. Nowe zjawiska w fotografii polskiej po roku 2000 (2012), Głębia ostrości. Eseje o fotografii polskiej po 1945 roku (2014), Po końcu fotografii (2018).
W 2019 ukazała się nakładem wydawnictwa UNIVERSITAS monografia Świat okaleczony. Historie fotografii środkowoeuropejskiej 1839-2018.
Od 2013 roku pracuje jako kurator niezależny (m.in. wystawy Anety Grzeszykowskiej w PGS Sopot, Artura Żmijewskiego w Muzeum Współczesnym Wrocław, Piotra Uklańskiego w Muzeum Narodowym w Krakowie, Rafała Milacha w Futurze w Pradze).
Wraz z Łukaszem Gorczycą od 2013 roku systematycznie opracowuje historię polskich i środkowoeuropejskich książek fotograficznych.
W 2019 roku kuratorował w krakowskim Międzynarodowym Centrum Kultury wraz z Łukaszem Gorczycą i Natalią Żak wystawę Fotoblok. Europa Środkowa w książkach fotograficznych 1918-2018. Redaktor magazynu „fototapeta.art.pl” (1999-2004).
Redaktor naczelny magazynu „Obieg” (2004-11), współzałożyciel i redaktor naczelny magazynu „SZUM” (2013-2018). W 2018 roku założył i prowadzi magazyn „BLOK” (blokmagazine.com).
Wraz ze studentami i doktorantami UAP redaguje magazyny postmedium.art (2018-) oraz polishphotobookreview (2020-).