
Konstrukcja i modelowanie ubioru
Poniedziałek 17.15 – 18.45
Czwartek 11.00 -12,30
Materiały i technologie ubioru
Czwartek 17.15 -18.45
Techniki i technologie
Czwartek 9.30 -11.00
Sala 200, Budynek D (ul. Solna 4)
Dorobek artystyczny związany z tkaniną unikatową-osiągnięcia wynikają z poszukiwań materiałów i ich przetwarzania różnymi technikami dla uzyskania określonego efektu artystycznego, mogącego znaleźć zastosowanie w projekcie kostiumu i scenografii. Przygotowanie procesu dydaktycznego w zakresie konstrukcji i modelowania oraz materiałów i technologii ubioru połączony jest z własnymi studiami w tych dziedzinach-nowych technologii, podręczników, reprintów wydawnictw historycznych z konstrukcjami ubiorów. Rysuje, szyje, tka. Obserwuje z uwagą świat pełen manipulacji i iluzji – scenografia i ubiory doskonale wpisują się w tę dziedzinę. Nie prowadzi własnej działalności gospodarczej.
GALERIA
2013 – adiunkt na Wydziale Architektury Wnętrz i Scenografii UAP, w Katedrze Projektowania Ubioru.
2012 – doktorat w dziedzinie sztuk plastycznych, w dyscyplinie sztuki projektowe na Wydziale Architektury i Wzornictwa UAP w Poznaniu.
2005 – po dziś dzień praca w UAP w Poznaniu. Wykładowca.
2003-2005 praca na „umowę-zlecenie” w ASP w Poznaniu. Wykładowca.
2000 – 2001 asystent prof. Jana Finksteina w Wyższej Szkole Sztuki Stosowanej „Schola Posnaniensis”.
1992-2000 prace przeróżne oraz wychowywanie dzieci.
1990 -1992 studia w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Poznaniu na Wydziale Malarstwa. Grafiki i Rzeźby. Dyplom w Pracowni Tkaniny pod opieką prof. Anny Goebel.
1985 -1990 studia w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Poznaniu na Wydziale Wychowania Plastycznego. Dyplom pod opieką promotora dr Mariana Golki.
1982 -1985 praca na stanowisku biletera i plastyka w Kinie „Marzenie” w Tarnowie.
1980 -1982 słuchacz Państwowego Zawodowego Studium Konserwacji Zabytków w Tarnowie.
1980 egzamin maturalny złożony w III LO w Tarnowie.
WARSTWY 2024; Galeria Rotunda UAP; Poznań
COLOR OF THE SOURCES 2024; Kurator Dorota Kuźniarska; New Delhi; Indie
FRANZ KAFKA 2024; Trzebiatów
INSPACE-EXPACE 2024; Poznań
ZACHOWANE; miniatura tkacka; bawełna; 2007; Kolekcja CMW w Łodzi – przekazana
w 2007 r. po Międzynarodowym Triennale Tkaniny w Łodzi.
http://www.ctmustex.arg.pl/do_pobr/8.pdf
Nagroda Specjalna Jury 14 Międzynarodowego Triennale Tkaniny w Łodzi. 2013 r. za autorstwo tkaniny artystycznej (bez tytułu).
https://cmwl.pl/public/wydarzenie/wybrane/14-miedzynarodowe-triennale-tkaniny-lodz-2013,34
2019 r. promotor pomocniczy w przewodzie doktorskim P. Martyny Stachowczyk
w latach 2020/ 2024 – projekt badawczy „Materie przezroczyste i ich potencjał w budowaniu form przestrzennych” Celem projektu było przeprowadzenie badań możliwości technologicznych tkanin transparentnych do konstruowania form przestrzennych – obiektów, w różnej skali. Punktem wyjścia były pojedyncze, podstawowe formy geometryczne, płaskie i trójwymiarowe, ich skala i zależności w otwartych i zamkniętych przestrzeniach, relacje materii, jej faktury, koloru i światła. Prace badawcze potencjału zastosowanych materiałów i technologii. Proces badawczy związany z poszerzaniem wiedzy w zakresie możliwości kreacyjnych materii eksperymentalnej – tkaniny.
Analiza organizacji obiektów i przekształceń układów kompozycyjnych związanych z określonym (wybranym subiektywnie lub narzuconym) terytorium wystawienniczym, będącym również składową struktury wizualnej) uzyskanych znaczeń i napięć.