Realizacje
2018–2022 // LL Prismaset Cyrillic. Cyrylica autorstwa V. Grabowskiej. Krój inspirowany kultowym dekoracyjnym nagłówkowym pismem Prisma autorstwa Rudolfa Kocha (1930). Rodzina w obszernym opracowaniu 23 odmian zostanie wydana w 2023 przez wytwórnie Lineto, Zurych, Szwajcaria
2021 // Projekt cyrylicy do krojów LL Grey, LL Grey Mono we współautorstwie z Aurèlem Sackiem. Wydawca: Lineto, Zurych, Szwajcaria
2019–2021 // Projekt cyrylicy do kroju pisma Cascadia Code Italic, oraz konsultacje do Cascadia Code, krój pisma o stałej szerokości znaków (monospace) przeznaczony do użycia w Terminal w systemie operacyjnym Windows. Przy współpracy z Saja Typeworks, Seattle, USA. Wydawca: Microsoft
2020 // Birra Saison, eksperymentalny krój pisma. Wydawca: Darden Studio, Nowy jork, USA. Krój dostępny również na Adobe Fonts
2018–2019 // Omnes Narrow, Omnes Semicondesed, Omnes Condensed, nowe odmiany zaprojektowane do poszerzenia rodziny krojów pisma Omnes Joshua Dardena / Wydawca: Darden Studio // Nowy Jork, USA. Krój dostępny również na Adobe Fonts
Od 2016 // Maria Theresia – dotykowy system krojów pisma do edukacji stworzony dla czytelników z niepełnosprawnością wzroku (punkt wyjścia – pismo Kleina z 1810 roku). Pismo nie jest konkurencją dla brajla, lecz przeznaczone jest do wspierania procesu nauki kształtów liter alfabetu łacińskiego. Realizacji towarzyszą badania mające na celu dostosowanie systemu krojów do potrzeb i preferencji czytelników oraz możliwości technik reprodukcji. Maria Theresia została entuzjastycznie przyjęta w środowisku osób niewidomych, była konsultowana przez czytelników i ekspertów, jest używana w materiałach edukacyjnych i materiałach do orientacji w przestrzeni Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci Niewidomych w Owińskach
2015 // LL Alpha Headline Cyrillic, cyrylica do kroju Cornela Windlina na zamówienie Cornel Windlin Studio i Lineto jako część nowej identyfikacji wizualnej kanału Eurosport (projekt identyfikacji: Pentagram i Dixon Baxi)
2012—2019 // W ramach współprac z międzynarodowymi studiami projektowymi i domami typograficznymi Viktoriya pracowała przy poszerzaniu zakresu wielu krojów pisma. Między innymi był to redesign wsparcia języków łacińskich legendarnego kroju LL Unica77 oraz LL Unica77 Mono autorstwa Team77 dla Lineto (2019). Poszerzanie zakresu krojów pisma Jubilat i Halyard dla Darden Studio (2015—2017). Doprojektowanie odmiany Black Italic do kultowego kroju Replica dla szwajcarskiego studia NORM (2012)
2010—2012 // Po ukończeniu studiów Viktoriya opublikowała swoje pierwsze kroje pisma Armata, Capriola, Fjord One, Kavoon, Fruktur i Passero dzięki współpracy z amerykańską wytwórnią Sorkin Type. Kroje zostały udostępnione za pośrednictwem Google Fonts i nadal można je znaleźć w katalogu