Przed nami V polska edycja konkursu „Roca One Day Design Challenge”, który odbędzie się 28 listopada w wyjątkowej atmosferze Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego (BUW). W ramach wydarzenia, studenci, młodzi architekci i projektanci przygotują projekty innowacyjnych produktów do łazienki i powalczą o atrakcyjne nagrody. Rejestracja na konkurs jest otwarta do 27 listopada – zapraszamy do udziału!
„Roca One Day Design Challenge” to wielkie pozytywne emocje i oryginalne rozwiązania, które usprawniają korzystanie z przestrzeni łazienkowej i sprawiają, że jest ona bardziej komfortowa. W tegorocznej odsłonie konkursu mogą wziąć udział posiadający polskie lub ukraińskie obywatelstwo studenci wzornictwa i architektury, młodzi profesjonaliści, którzy nie ukończyli 30. roku życia.
Zadaniem konkursowym będzie zaprojektowanie konkretnych produktów przeznaczonych do łazienki. Szczegóły tego wyzwania ogłoszone zostaną w dniu wydarzenia, a uczestnicy będą mogli realizować projekty pracując indywidualnie lub w dwuosobowych zespołach.
Tegoroczna polska odsłona konkursu odbędzie się 28 listopada w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego (BUW) w Warszawie. Otoczenie wyjątkowej architektury tego budynku stworzy idealną przestrzeń do rozwijania kreatywnych, designerskich pomysłów i zapewni uczestnikom wydarzenia możliwość spotkania oraz twórczą atmosferę.
Dla autorów najlepszych prac przygotowano atrakcyjne nagrody: 1. miejsce to 3000 €, za zajęcie 2. miejsca przewidziano 2000 €, zaś 3. miejsce to nagroda w wysokości 1000 €. O tym, kto je zdobędzie zadecyduje oceniające konkursowe projekty Jury, złożone z profesjonalistów oraz osobistości ze świata architektury i designu.
Rejestracja na konkurs jest otwarta do 27 listopada przez formularz na stronie: www.onedaydesignchallenge.net/en/sign-up?contest=160082
Ogłoszenie zwycięzców i ceremonia wręczenia nagród odbędzie się 28 listopada o godz. 20.00 w budynku Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego (BUW).
W skład Jury V polskiej edycji „Roca One Day Design Challenge” weszli: dr Karolina Janczy – malarka i projektantka wnętrz, kostiumów teatralnych oraz sztuki użytkowej, scenograf i artystka sztuk wizualnych, wykładowca na Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie, Tomasz Pydo – projektant produktu, współtworzący inderdyscyplinarne studio projektowania KABO & PYDO wielkorotnie nagradzane prestiżowymi nagrodami, m.in. Red Dot, IF Design i Dobry Wzór, Gosia Rygalik – projektantka, aktywna w dziedzinach edukacji i kultury, współtworzy Studio Rygalik, Prezeska Fundacji Sobole, współzałożycielka społeczności Design Nature oraz kreatywnego kampusu w Sobolach, dr Maciej Stefański – projektant wzornictwa przemysłowego, wykładowca na Wydziale Wzornictwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, współprowadzący studio projektowe Handsome, Bibianna Stein-Ostaszewska – projektankta wnętrz, współzałożycielka Stowarzyszenia Architektów Wnętrz, obecnie członkini Rady Programowej SAW, prowadzca autorską pracownię Bibi Space, Joanna Dec-Galuk – Dyrektor Marketingu Roca Polska.
Patronat honorowy nad „Roca One Day Design Challenge” sprawuje Stowarzyszenie Architektów Polskich SARP, zaś patronat instytucjonalny objęły: Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie i Parlament Studentów Rzeczypospolitej Polskiej.
Konkurs zyskał również szerokie wsparcie patronów medialnych – redakcji: Architektura & Biznes, Architektura.info, Architekturadzisiaj.pl, Architektura-Murator, BudownictwoB2B, Budujemy Dom, Czas na Wnętrze, Cztery Kąty, Decoartel.pl, Decoration & Design, Design/Biznes, designdoc.pl, Domni.pl, Domosfera.pl, Hometime.pl, InfoArchitekta.pl, Instalacjebudowlane.pl, Lazienkowy.pl, Living Room, MAGAZIF.com, Sztuka-wnetrza.pl, Weranda.
Roca to firma zajmująca się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów łazienkowych dla architektury, budownictwa i projektowania wnętrz. Założona w 1917 roku, łączy tradycję i wiedzę z pasją do innowacji oraz szacunkiem dla środowiska, aby sprostać wymaganiom klientów i przyczynić się do poprawy dobrobytu społeczeństwa. Zrównoważony rozwój jest kluczowym elementem we wszystkich procesach produkcyjnych firmy, a zobowiązanie do zapewnienia lepszej planety dla przyszłych pokoleń Roca wdraża w 170 krajach, w których działa oraz w swoich 76 fabrykach, przekazując tę filozofię codziennie ponad 21 000 pracownikom. Ta rodzinna firma to lider rynku w Europie, Ameryce Łacińskiej i Indiach. Jest również obecna w Chinach i reszcie Azji, na Bliskim Wschodzie, w Australii i Afryce. W rezultacie Roca jest światowym liderem w swojej branży.