Gazeta Wyborcza organizuje ogólnopolski konkurs „Zaprojektowane Po Ludzku”, w którym przyglądamy się przestrzeni publicznej.
Szukamy tego, co sprawia, że miasto jest bardziej wspólne, bardziej zrównoważone, czyli zdrowe, ekologiczne, inteligentne, bezpieczne, dostępne, sprawiedliwe, przyjazne starzeniu się.
W ramach konkursy chcemy pokazać inicjatywy, projekty czy produkty, które pozytywnie wpływają na przestrzeń, w której żyjemy.
Zgłoszenia zbieramy od 1 lipca do 15 października w pięciu kategoriach:
produkt – obiekt
To może być ławka, fontanna, śmietnik, toaleta, przystanek autobusowy. Ale także obiekt wielofunkcyjny.
miejsce – przestrzeń
Czyli np. park, plac, ogród społecznościowy, podwórko, skwer, targowisko, świetlica.
inicjatywa – działanie
Bo przecież inicjatywy mające rozwiązywać miejskie problemy, też muszą być z pomysłem zaprojektowane.
działania młodzieży poniżej 18 r. ż.
Kategorię stworzyliśmy specjalnie dla nastolatków angażujących się w miejskie procesy, realizujących działania odpowiadające na różne potrzeby mieszkańców, działających zarówno w grupach formalnych, jak i nieformalnych.
inne działania
Ponieważ kreatywność polega na wychodzeniu z zastałych schematów. W tej kategorii zgłaszać można projekty niewpisujące się w powyższe założenia.
Zgłaszać mogą się przedsiębiorcy, projektanci, organizacje pozarządowe, fundacje, stowarzyszenia, spółdzielnie, jednostki administracyjne, studenci, uczniowie, uczelnie, architekci (lub zespoły projektowe), podmioty nieposiadające osobowości prawnej (np. wspólnoty mieszkaniowe, grupy formalne i nieformalne), osoby fizyczne. Konkurs jest otwarty dla wszystkich chętnych.