ARTYSTA ZAWODOWIEC 2019
ZGŁOŚ SIĘ → wypełnij formularz zgłoszeniowy
Już po raz trzeci zapraszamy wszystkie studentki i studentów kierunków artystycznych do udziału w projekcie edukacyjnym Artysta – Zawodowiec. A – Z to dwa dni zajęć, podczas których poznacie narzędzia i praktyki pomocne w funkcjonowaniu w zawodzie artysty. Wykłady, warsztaty i konsultacje portfolio poprowadzą osoby na co dzień pracujące w polu sztuki: kuratorki i kuratorzy, artystki i aktywiści, producenci wystaw i specjalistki od rynku sztuki.
Podczas tegorocznej edycji przyjrzymy się bliżej temu, co dzieje się poza granicami Polski: jak działa międzynarodowy rynek sztuki, czy (i dokąd) warto jeździć na rezydencje, i co dają młodym artystkom i artystom studia na zagranicznych uczelniach artystycznych. Podbój świata wymaga nie tylko talentu i pewności siebie, ale również różnorodnych umiejętności: podpowiemy, jak najlepiej wykorzystać social media do swoich celów, jak działać kolektywnie i być odpowiedzialnym społecznie, a podczas warsztatów nauczymy was jak krótko, prosto i celnie (i bez stresu) mówić i pisać o swojej twórczości.
KALENDARIUM
POZNAŃ 25-26.04
Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu
PROGRAM
DZIEŃ 1: Wykłady
10.00-17.30
obowiązują zapisy
Rynek sztuki – Skąd się wziął rynek sztuki, czym jest i jak działa? Kto sprzedaje i kolekcjonuje sztukę, i dlaczego? Jak wyceniać swoje prace?
Rezydencje artystyczne – Dla kogo są rezydencje i czy faktycznie do czegoś się przydają? Jak z powodzeniem aplikować na rezydencję i jak ją sfinansować?
Lives and works in… – Czym różnią się zagraniczne uczelnie artystyczne od polskich? Jak wygląda współpraca z galerią zagraniczną? O swoich doświadczeniach opowiedzą artystki, które żyją i pracują za granicą oraz współpracują z zagranicznymi galeriami.
Artist-run-space – Krótka historia galerii i inicjatyw prowadzonych przez artystów – na świecie oraz w Polsce. Skąd wśród artystów wzięła się potrzeba samodzielnego prowadzenia galerii? Czy są to inicjatywy z założenia niekomercyjne? Czym się różnią od grup artystycznych? Co artystom i publiczności daje taka forma zrzeszania się?
Internet – Internet jako miejsce na prezentację portfolio, i jako „przedłużenie” praktyki artystycznej. Jak pokazywać swoją twórczość w internecie? Jak najlepiej wykorzystać social media do swoich celów?
DZIEŃ 2:
10.00-12.00 Warsztaty: Jak mówić i pisać o swojej twórczości?
12.30-14.00 Konsultacje portfolio z kuratorami najciekawszych instytucji artystycznych w Polsce