Przejdź do treści

mgr Małgorzata Paruch-Piotrowska, asyst.

kontakt:
malgorzata.paruch-piotrowska@uap.edu.pl
strona internetowa:
www.uchstudio.com
Absolwentka Wzornictwa na Wydziale Architektury i Wzornictwa na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu oraz  Projektowania Biżuterii na Wydziale Tkaniny i Ubioru na Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi.
W 2012 roku uzyskała tytuł magistra w zakresie projektowania form przemysłowych, dyplom realizowała pod kierunkiem dr hab. Marzeny Wolińskiej, prof. UAP. W 2015 roku podjęła studia podyplomowe na Wydziale Tkaniny i Ubioru na Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi, które ukończyła w 2016 roku.
Od roku akademickiego 2014/2015 jest zatrudniona na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu, gdzie pracuje na stanowisku asystentki w Pracowni Projektowania Produktu II na Wydziale Architektury i Wzornictwa. Prowadzi również zajęcia z Projektowania Wstępnego dla studentów I roku I stopnia kierunku wzornictwo. Oprócz pracy dydaktycznej, prowadzi działania organizacyjne na rzecz Uczelni, m.in. od 2016 roku jest opiekunem Studenckiego Koła Naukowego „TOK” Katedry Designu UAP, od 2015 roku pełni funkcję Wydziałowego Koordynatora Międzynarodowego konkursu Glassberries Design Awards organizowanego przez firmę BA GLASS, współorganizuje wystawy oraz wydarzenia związane z działaniami Wydziału Architektury i Wzornictwa.
Zajmuje się projektowaniem produktów, biżuterii, ceramiki użytkowej, opraw oświetleniowych. W pracy projektowej oraz naukowej stara się szukać nowych rozwiązań formy i funkcji, które odpowiedzą na potrzeby użytkowników. Podczas procesu projektowego często bada i testuje materiał oraz dba o dopracowanie detali. Autorskie kolekcje biżuterii i ceramiki użytkowej projektuje w ramach marki UCH studio, gdzie własnoręcznie realizuje każdy obiekt.

Pole zainteresowań:
Projektowanie produktu, biżuterii, ceramiki użytkowej, opraw oświetleniowych i architektury wnętrz. Technologie wytwarzania ceramiki, złotnictwo.

ROZWIN

Prowadzone pracownie/ prowadzone zajęcia:

 Asystentka w Pracowni Projektowania Produktu II
 Projektowanie Wstępne I rok (studia I stopnia)

ROZWIN

 Osiągnięcia:

 2019 – udział w zbiorowej wystawie Kadry Katedry Designu „Wdrożeniowo i studyjnie”, Galeria Designu UAP, ul. Wolnica 9, Poznań
 2019 – indywidualna wystawa „1240°C” w ramach 100/100 sto wystaw na 100-lecie UAP, Galeria Rotunda UAP, Marcinkowskiego 29, Poznań
 2018-2019 – projekty produktów dla firmy myKotty sp.z o.o.
 2017-2018 – projekty opraw oświetleniowych dla firmy Lena Lighting S.A.
 2014 – udział w zbiorowej wystawie „Materiał Plus”, Galeria Garbary 48, Poznań
 2014 – udział w zbiorowej, pokonkursowej wystawie biżuterii, 23. Międzynarodowy Konkurs Sztuki Złotniczej „Klasyka”, Galeria Sztuki, Legnica
 2013 – do chwili obecnej – projekty i realizacja autorskich kolekcji biżuterii i ceramiki w ramach marki UCH studio oraz projektowanie i realizacja zamówień indywidualnych klientów
 2012 – udział w zbiorowej, poplenerowej wystawie ceramiki, 8 Międzynarodowy Plener Artystyczny KOŁO 2012, MDK Koło, Sanitec Koło
 2012-2013 – udział w zbiorowej wystawie IV Edycji Kolekcji UAP w Galerii Akademickiej WNS UAM, Poznań
 2011 – Pierwsze miejsce w konkursie na projekt gadżetu promującego miasto Bolesławiec – Miasto Ceramiki, Fabryka Naczyń kamionkowych, Manufaktura Smoleński & Zwierz, Bolesławiec

ROZWIN

Prowadzone projekty badawczo-rozwojowe:

 2019 – do chwili obecnej / Prace projektowe i badania w ramach pracy doktorskiej „BIŻUTERIA SENSORYCZNA– zastosowanie zapachu w projektowaniu. Badania materiałowe w obszarze wzornictwa biżuteryjnego oraz substancji zapachowych”, Promotor: dr hab. Marzena Wolińska, prof. UAP
 2019 – do chwili obecnej / „HAPTIC DESIGN” projekt polegający na opracowaniu nowego produktu wzorniczego dla firmy EUGENIUS sp. z o.o. / w zespole z dr Karoliną Tylką-Tomczyk, ad. i dr Magdaleną Grendą, ad.
 2017 / „WZROK, DOTYK, WĘCH. Badania materiałowe w obszarze porcelany, metali oraz substancji zapachowych”
 2015, 2016 / „Poszukiwanie relacji pomiędzy formą obiektów ceramicznych a kształtem ciała człowieka”

  • Autor: Piotr Grzywacz
  • Opublikowano: 04.11.2019, 02:37
  • Ostatnia edycja: 31.03.2023, 16:14