Przejdź do treści

Moment zetknięcia się z inną wizualnością jest momentem zmian w widzeniu. W taki sam sposób przeobrażała się sztuka, dziedzina tak bardzo zależna od oka, od tego, co i jak widzimy. Obrazy zajmują tu miejsce szczególne, historia malarstwa to historia nieustannego poszerzania różnych form widzenia, odzwierciedlających to, jak zmieniała się sama rzeczywistość. Tytuł wystawy Flatten Image zaczerpnięty został z programu Photoshop nieprzypadkowo. W pracach Sebastiana Krzywaka w naturalny sposób odbijają się rozwiązania pochodzące z cyfrowej rzeczywistości, inspirowane bardziej lub mniej świadomie sposobem działania narzędzi z programów graficznych. I jeżeli farba ciągle pozostaje farbą, to już zawartość obrazu, jego elementy składowe, takie jak kolor, forma czy głębia, nasiąknięte są logiką, jaką oferuje nam Photoshop. Dostrzec można echa takich narzędzi, jak eraser tool, air brush, drop shadow, pojawia się też charakterystyczny szablon. Na prace te możemy zatem spojrzeć, jako przykład malarstwa post-analogowego, gdzie właśnie motywy i rozwiązania typowe dla estetyki cyfrowej stają się składnikami nowej wizualności.
przemek s.

 

kurator: Przemek Sowiński
koordynacja: Danka Milewska

początek: 08.05.2018 (wtorek), godz. 18:00
koniec: 03.06.2018

Galeria Miejska BWA w Bydgoszczy
ul. Gdańska 20

 

 

  • Autor: Dariusz Hauzer
  • Opublikowano: 07.05.2018, 18:50
  • Ostatnia edycja: 08.05.2018, 08:59