Jan Sowiński / Gra w życie

Jan Sowiński / Gra w życie* 21-22 lutego 2017 Galeria Rotunda Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu (Budynek A) Zapraszamy do obejrzenia dwudniowej ekspozycji pracy Jana Sowińskiego, studenta Wydziału Grafiki i Komunikacji Wizualnej UAP. Zachęcamy także do wzięcia udziału w zamykającym wystawę spotkaniu z autorem, które odbędzie się 22.02 o godzinie 18:00.   *Gra w życie – jeden z pierwszych i najbardziej znanych przykładów automatu komórkowego, wymyślony w roku 1970 przez brytyjskiego matematyka Johna Conwaya.   Gra została spopularyzowana przez Martina Gardnera na łamach Scientific American. Od momentu publikacji zawsze wzbudzała duże zainteresowanie z powodu zaskakującego sposobu, w jaki struktury potrafią ewoluować. To właśnie jej pojawienie się wzbudziło zainteresowanie automatami komórkowymi wśród studentów, którzy traktowali ją jako rozrywkę oraz fizyków, którzy zwróciliwięcej

więcej

Kuczma uczy dzieci

Skąd się biorą meble, kto decyduje o tworzeniu nowych przedmiotów, ich wyglądzie , materiałach, z których są zrobione? Uczestnicy warsztatów zapoznali się  z twórczością profesora Aleksandra Kuczmy, obejrzeli meble zaprojektowane przez artystę. Wspólnie zastanawialiśmy się nad procesem powstawania form użytkowych. Dzieci miały niepowtarzalną okazję stworzenia mebli do własnego domku. Mając do dyspozycji rozmaite materiały , takie jak: folie, kartony, tkaniny, sznurki, patyki , kamienie itp. uczestnicy warsztatów w oryginalny sposób umeblowali pustą przestrzeń. Prowadzenie warsztatów: Aleksandra Leśnik /Olo Olo/

więcej

Warsztaty dla młodzieży z Liceum Plastycznego w Poznaniu

Warsztaty dla młodzieży z Liceum Plastycznego w Poznaniu towarzyszące wystawie Materiał. Projekt. Mebel. w Galerii DESIGN UAP   Podczas warsztatów kurator wystawy Materiał. Projekt. Mebel. dr Mateusz Wróblewski opowiedział o najnowszych realizacjach meblarskich prof. Aleksandra Kuczmy, twórcy zasłużonego dla polskiego projektowania eksperymentalnego, innowatora i ukochanego pedagoga rzeszy studentów. W latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku był niekwestionowanym pionierem w wykorzystaniu nowoczesnych materiałów w konstrukcji mebli. Na wystawie można było zobaczyć czym profesor Kuczma zajmuje się dzisiaj. Druga część spotkania odbyła się na Uniwersytecie Artystycznym, w Pracowni Projektowania Mebla, którą niegdyś prowadził Aleksander Kuczma.  Dziś piecze nad nią sprawuje uczeń profesora i kontynuator idei przez niego zaszczepianych – dr Mateusz Wróblewski, który pozwolił uczniom przekonać się co w praktyce oznacza przysposabianie środków i wyprowadzaniewięcej

więcej

Warsztaty – Moja planeta Blob

„Moja planeta Blob” spotkanie z cyklu gry kreatywne dla dzieci w wieku 7-8 lat oparte na ćwiczeniach percepcyjnych, performatywnych i twórczej praktyce. Temat interpretowany w kontekście wystawy „Blob your mind” Hugona Kowalskiego.  

więcej

Widzieć niewidzialne

Projekt „Widzieć niewidzialne” jest modułem kreatywnym nastawionym na audiowizualne ćwiczenia warsztatowe z naciskiem na sygnał audialny, realizowanym we współpracy z Fundacją Rarytas i Uniwersytetem Artystycznym w Poznaniu. Warsztaty organizowane są na rzecz kształtowania percepcji psychofizycznej i rozwoju osobistego osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz z dysfunkcją widzenia. Zawierają praktyki psycho-ruchowe (performatywne) bazujące na ćwiczeniach audialnych i wizualnych.

więcej

SUMINAGASHI

Podczas trwającego w Poznaniu Festiwalu Nauki i Sztuki na terenie nowego budynku Uniwersytetu w Atrium UAP oraz w Galerii Duża Scena UAP odbyły się dwa cykle warsztatów w formie lekcji festiwalowych. Pierwszy cykl poświęcony był starożytnej japońskiej technice suminagashi, polegającej na nakrapianiu tuszu na taflę wody. Następnie, powstałe w ten sposób dekoracyjne wzory plam przenosi się na papier. Płynne formy przenikają się wzajemnie, a sam proces jest niezwykle intuicyjny i pozwala na swobodne kreowanie abstrakcyjnych kompozycji, co pozwala wyzwolić uśpione pokłady inwencji. Zajęcia poprowadziła konserwator zabytków Joanna Kokoć.

więcej

Gry kreatywne

Punktem wyjścia i inspiracją stały się wystawy prac Tomasza Psuji i Marcina Stosika, po których zostali oprowadzeni uczestnicy obu warsztatów. W ramach pierwszego z cyklu spotkań pod nazwą Fragmentaryzacja – detal – gest uczestnicy wykorzystując techniki grafiki i fotografii dokonali analizy i reinterpretacji obejrzanych dzieł. Zajęcia poprowadziła artystka i pedagog Monika Pich.

więcej